ראש הממשלה בנימין נתניהו ענה היום (שלישי) לביקורת שהוטחה בו לקראת פרסום דוח החקירה בנוגע למבצע צוק איתן, והטענה כי התעלם מאיום המנהרות לפני המבצע. בנאום שנשא בוועידת השלטון המקומי וקק"ל טען נתניהו כי הוא לא ניהל את המלחמה למען הפרוטוקול, אך ציטט מתוך ישיבת קבינט שנערכה ב-16 לפברואר 2014, חצי שנה לפני שנערך המבצע.



"התוצאות במבצע צוק איתן מדברות בעד עצמן", אמר ראש הממשלה. "היישובים בעוטף עזה פורחים, אנו ניהלנו את המלחמה הזו בשטח. לא ניהלנו אותה לפרוטוקול, אבל מכיוון שמדברים על הפרוטוקולים אני אתן לכם טעימה. אני רוצה שתשמעו ותשפטו אם נושא המנהרות הובא לידי הקבינט 'חטיפות יהיו מכה מוראלית קשה, אלו הדברים שנראים לי הכי קשים כרגע. טילים לעבר ישראל והמנהרות אני מסכם את הערכת המודיעין השנתית אלו הם ארבעת האיומים העיקריים על ישראל: טילים, סייבר, איראן והמנהרות".






נתניהו המשיך והקריא את מסקנותיו מהדיון, כפי שהופיעו בפרוטוקול: "ראש הממשלה מסכם ומנחה כי קיים איום מוחשי של מנהרות על ישראל והוא הולך וממשיך הרשת של המנהרות לפי הערכתו של ראש הממשלה במערכה הבאה בעזה תהיה קשורה למנהרות ולטילים על העורף. יש חברי קבינט שאמרו שחברי הקבינט לא עודכנו שיש מנהרות חודרות לשטח ישראל. אני רוצה שתדעו שאני כראש ממשלה יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל, ניהלנו את המבצע בצורה אחראית ותקיפה, בצורה מושכלת, והתוצאות מדברות בעד עצמן. לא היה מצב כזה שקט בעוטף עזה שנים. החמאס הוכה מכה הקשה בתולדותיו. היישובים פורחים. אנחנו ניהלנו את המלחמה הזאת בשטח, לא ניהלנו מלחמה לפרוטוקול".




לבסוף אמר כי "חודש אחר חודש אני אמרתי את הדברים האלו וגם צה"ל והשב"כ ועוד גופים אות כל ההנחיות להערך לזה בקבינט בקבינט אנשי צה"ל גם זיהו את העימות גם התריעו בזמן אמת וגם פעלו לטפל באיום. איך אפשר לומר שהאיום הזה במלוא חומרתו לא נוהל דיון עליו בקבינט? אני חושב שצה"ל וכל גופי הבטחון עושים ככל שביכולתם להגן על בטחון ישראל הלוחמים ראויים לכל יבוי וההדלפות המגמתיות אינן נכונות ואינן ראויות".