בצל חקירותיו ופרשותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במערכת הפוליטית עוסקים, גם אם לא בפה מלא ובפומבי, בתרחישים ליום שאחרי. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע כי גם אם נתניהו יצטרך להתפטר בעקבות הפרשות שנחקרות בענייניו, הבית היהודי תתמוך בהליכה בבחירות ולא בהקמת ממשלה חלופית, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות ערוץ 2. 



היום, בצל חקירותיו במשטרה ודוח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט בראשותו במהלך צוק איתן, התייצב ראש הממשלה בפני מליאת הכנסת על מנת להשיב במשך שעה לשאלות שהפנו אליו הח"כים. כבר בתחילת הכינוס הופנו אל נתניהו שאלות על החקירות בעניינו, אך ראש הממשלה סירב להתייחס אל רובן ואמר כי יתייחס אליהן באופן מסודר בהמשך. 



ואכן, בתום השאלות פנה נתניהו למליאה ואמר: "שמעתי שורה של דברים שנאמרו כאן על מגעים, פירוק הממשלה, אני שומע את הלגלוג והתרסה, חגיגה של צביעות, תמתינו, איזה קרנבל של רברבנות. אסור לי להגיב על החקירות". עם זאת, התייחס לתגובות הפוליטיקאים ואנשי התקשורת לפרסומים ואמר: "לפי החוק מותר לקבל מתנות, רק נגדי מעוותים את החוק".

לאחר דבריו עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וענה לו: "אדוני ראש הממשלה, אני חושב שהמליאה הזאת מרגישה מבוכה עמוקה מכיוון שההתנהגות שלך מראה שאתה לא מסוגל לקבל החלטות בקור רוח ואתה שקוע עד צוואר בחקירותיך. אני לא רוצה לומר שהסיגרים והשמפניות השפיעו עליך". 

נתניהו במליאה, היום. צילום: מרק ישראל סלם


נתניהו: "מנסים להשתיק קולות שלא עומדים עם הברנז'ה"

עוד אמר נתניהו: "ב-2010 הובאה כאן הצעה להגביל בעלות עיתונים לאזרחי ישראל, נגד ישראל היום, העיתון היחיד בישראל שנשלט בידי הימין. שנים אחרי הגיעה הצעת חוק נוספת שמטרתה לסגור את העיתון והתנגדתי לה בתוקף. מעשרה חברי כנסת בלבד שתמכו בחוק הקודם, פתאום 43 ח"כים תומכים בחוק ואני מוצא את עצמי בתוך מיעוט. יש פה ניסיון להשתיק קולות שלא עומדים עם הברנז'ה וכשאני רואה שחותרים נגדי בעניין זה ואחרים אני מפטר את השרים והולכים לבחירות. בבחירות שאחרי כן אני, אשתי וגם ילדיי סופגים התקפות איומות ויום יומיות מצד ידיעות אחרונות. אין מי שנלחם נגד חוק ישראל היום יותר ממני ועשיתי את זה מטעמי חופש הביטוי ואותי חוקרים? אותי מאשימים? לפני שחוקרים אותי, צריך לחקור את כל מי שהצביע בעד החוק זאת בדיחה, זאת צביעות". 

"מי יזם את החוק? מדוע הגישו אותו? מי הצביע בעד ואיזה סוג כיסוי הם קיבלו בתמורה? את זה אתם והתקשורת לא דורשים לדעת, כי המטרה ברורה, להפילו אותי ואת ממשלת הליכוד. אבל אני אמשיך להוביל את המדינה שנים רבות עבר אזרחי ישראל עבור מדינת ישראל ועבור העם היהודי", סיכם נתניהו