משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון לשעבר בממשלת נתניהו, העיד במשטרה בנוגע ל"תיק 3000", פרשת הצוללות – וטען כי נראה שמניעיו של רה"מ בפרשה הביטחונית לא היו מקצועיים. כך דווח הערב (שבת) בחדשות 2. לפי הדיווח, ייתכן כי העדות הובילה להאצה בטיפול המשטרה בתיק, וכי היא תעביר אותו בקרוב מבדיקה לחקירה פלילית.

השר לשעבר יעלון התייחס בעדותו למעורבות ישירה ופעילה של ראש הממשלה נתניהו בביטול המכרז הבינלאומי לרכישת הצוללות והתאמתו כך שהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, שיוצג בישראל על ידי מקורבו של נתניהו עו"ד שמרון, יוכל להתמודד בו. יעלון העביר למשטרה פרטים מפורטים על המגעים שניהל נתניהו עם גורמי ממשל בגרמניה בנוגע לרכישת הצוללות ולרכישת ספינות לחימה נגד צוללות. כל המגעים הללו התנהלו כזכור ללא ידיעת מערכת הביטחון הישראלית. לפי הדיווח, גורמים בקיאים אמרו שיעלון ניסה לשכנע את חוקרי המשטרה שבנימין נתניהו פעל בנושאים הללו מתוך מניעים לא ענייניים-מקצועיים. 

כזכור, פרשת הצוללות היא הפרשה השלישית הנוגעת לראש הממשלה הנמצאת כעת בטיפול המשטרה. נתניהו נחקר גם במסגרת "תיק 1000", קבלת מתנות נרחבות ממיליארדרים לאורך שנים, ו"פרשה 2000", בנוגע להצעת הטבות לנוני מוזס בתמורה לקבל סיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות". 


בנימין נתניהו בצוללת. צילום: רויטרס