יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג קורא לאהוד ברק לחזור לפעילות פוליטית שוטפת. בנאום שנשא הערב (ראשון) בחוג המרכזי של מפלגת העבודה, אמר הרצוג: "אהוד, אני נהנה מאוד מהציוצים שלך, ואין לי ספק שהם מהדהדים בציבור ובבלפור. אבל החברים פה מצפים שתרד מהיציע ותצטרף. ציוצים וטוויטר זה לא חזות הכל". 



עוד הוסיף הרצוג: "אהוד, אני נותן לך את זה בתור טיפ, ה-DNA של המפלגה לא באמת השתנה מאז היום בו נטשת אותנו עם שמונה מנדטים בכנסת. אבל היום היא גדולה עם 24 מנדטים. לא שמונה, לא תשעה או עשרה, אלא 24 חברי כנסת שיושבים בכנסת ישראל. יש לנו כמעט 60 אלף חברים, מאות סניפים ועשרות חוגים - מפלגתנו היא הכוח הפוליטי שמאיים על רבים, לכן רבים רוצים לחרב את מפלגת העבודה, לחסלה ולבוז אותה. לא ניתן להם - ואני מבקש מכל המספידים אותנו ואלה הרוצים ברעתנו לאפסן את הפסימיות ולראות את האתגר באופן משותף וחיובי". 



בזמן שנשא את דבריו, קם מכיסאו אחד מפעילי המפלגה, ומחה על חזרתו של ברק: "עוד לא שכחנו לך את מה שעשית כשהיית ראש ממשלה".



יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



ברק: "הליכוד פוגע בביטחון המדינה"


ברק, שהתעלם מקריאת הבוז שהומטרה לעברו, נשא דברים טרום חזרתו לפעילות הציבורית, וציין כי תחושת חמיצות מלווה את גוש השמאל-מרכז בשנים האחרונות. "הבעיה העיקרית היא שאין לנו במדינה שיח על מטרות, יש שיח על חזון של מדינה יהודית. חסרה לנו הנהגה לא מפוחדת, שמאחדת אחדות. האזרח ומשפחתו צריכים להיות במרכז הקשב ולא הכסף הגדול, אלא סובלנות אחד כלפי השני", אמר. 



ברק השיב לקריאתו של הרצוג ואמר כי לא יתמודד בשלב זה על ראשות מפלגת העבודה. "אני לא מתמודד על ראשות מפלגה. אני חושב שבינתיים צריך לחשוף את האמת, והאמת היא שהליכוד פוגע בביטחון המדינה. צריך להוציא את האנשים מהתפיסה הזו שהם מחזקים את המדינה". 




אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני



עוד התייחס ברק להנהגה המודרנית שנחוצה, לדבריו, לאזרחי מדינת ישראל. "מזה שנתיים יש לנו ממשלה פחדנית, שנכשלת יום יום בכל הנוגע לביטחון. אני ממליץ לכולם לדמיין מה היה קורה לו הרצוג היה ראש הממשלה עכשיו. מה היו עושים לו בימין? כשמדובר בממשלה שנכשלת בביטחון ומקעקעת את היסודות הדמוקרטים, ישנה סכנה שהיא מעלה אותנו למדרון חלקלק. מטרתנו היא למנוע את הנפילה הזו, ועלינו להחליף את הממשלה. הרצון להמשיך להוביל את האג'נדה הזו בקנאות משקפת שנאת אחים ועיוורון. לאנשי ימין אין הסבר איך יוצאים מהמצב עם הפלסטינים". 



על הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוסיף: "בתור כוח צבאי – הפלסטינים לא מהווים איום על ישראל. לפי דעתי הוא יוכרע על הקרקע בשנתיים הקרובות. בינתיים מי שנותן ולא מקבל זה הימין, למרות שמאשימים את השמאל במסירת שטחים".