המשבר בין מקסיקו לישראל. שר החוץ המקסיקני, לואיס וידגראי, התייחס היום (שני) לציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו בזכות החומה שמתכנן נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבנות בגבול בין שתי המדינות. "מקסיקו היא ידידה גדולה של ישראל. הציוץ של נתניהו הוא בלתי מובן ומרגיש כמו תוקפנות". 



ראש הממשלה נתניהו עצמו התייחס לפרשה בישיבת סיעת הליכוד ותקף את התקשורת על התייחסותה למשבר: "הנשיא טראמפ שיבח את הגדר שנבנתה בהנחייתי בגבולנו עם מצרים. הוא אמר שהיא בלמה כמעט כליל את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. ואני אמרתי בתגובה שהוא צודק. ובתגובה לדבריי הוא עשה ריטוויט לאותם דברים שאמרתי. מזה – פרשנים עשו תילי-תלים בתקשורת".


רה"מ הוסיף ועקץ את התנהלות כלי התקשורת בפרשה: "אלה אותם פרשנים שאמרו קודם לכן שהייתי צריך לוותר על נכסים ביטחוניים ראשונים במעלה של ישראל למען יחסים טובים עם הנשיא הקודם שהיה בבית הלבן. ועכשיו הם אומרים: פגעת במקסיקו, הרסת את היחסים איתם. מי בכלל התייחס למקסיקו? היו לנו יחסים טובים איתם, יהיו לנו. גם כשיש לנו ויכוחים אמיתיים ולא מדומים, כמו ההצבעה שלהם באונסק"ו".



חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה גם היא למשב, ואמרה כי "הרצון של נתניהו לקבל מחיאות כפיים בישראל על הגדר - גרם לתקרית דיפלומטית מביכה מול מדינה חשובה וידידותית. על נתניהו להבהיר שאין בכוונתו להתערב במערכות יחסים בין ידידותיה של ישראל ושהוא מכבד את האינטרסים השונים של כל אחת מהן".



וידגראי אמר עוד, כי הדו שיח בין מקסיקו סיטי לוושינגטון עשוי להתחדש בימים הקרובים. "אני לא פוסל שיהיו פגישות בימים הקרובים עם גורמים מממשל טראמפ.