ועדת האתיקה של הכנסת עומדת לבטל את האיסור שהוטל לפני כשנה על ביקור חברי כנסת בהר הבית, אך הביקור בתנאים מגבילים ובתיאום עם המשטרה. המשטרה ציינה 14 תנאים שיוצבו בפני הח"כים, בהם הודעה מראש על הביקור במקום, הגבלת שעות הביקור, הגעה ללא מאבטחים וללא ליווי תקשורתי, תוך התחייבות שלא לשאת נאומים במתחם. 



כזכור, בנובמבר 2015 התקבלה בוועדת האתיקה, בעקבות המצב הביטחוני וההתפרעויות שהיו בהר הבית, החלטה לפיה ביקור חברי כנסת במתחם ההר יחשב לעבירה אתית ויגרור הטלת סנקציות.



היום (שלישי) הופיע בפני הוועדה ח"כ יהודה גליק (ליכוד), שביקר בעבר בהר הבית ואף נשקפה סכנה לחייו, שדרש לבטל את האיסור. גליק אף איים בהגשת בג"ץ המורה למשטרה שלא לקבל הוראות אופרטיביות מראש הממשלה או משר הביטחון למנוע ביקורים של חברי כנסת בהר.



גליק טען כי האיסור פוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בחופש הדת, בחוק המקומות הקדושים ובחוק החסינות, ומהווה עונש קולקטיבי על כל חברי הכנסת.



בפני הוועדה הופיע גם מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב יורם הלוי, שסקר את המצב הביטחוני בהר הבית ואת השקט ששורר בו בעת האחרונה, ואמר כי גם להבא המשטרה דורשת שכל ביקור במקום הקדוש יעשה בתאום עם המשטרה.



כאמור, הוועדה עומדת לבטל את האיסור על ביקורים בהר על חברי כנסת, יהודים וערבים כאחד, אך תחת שורה של מגבלות כמו ביקור יחיד או בקבוצות קטנות וללא תקשורת.



חבר ועדת האתיקה, ח"כ יוסף ג'בארין, שהשתתף בדיון, סרב להתייחס לתוכנו אך אמר כי הוא מתנגד להשוואה שעושים בין ביקור חברי כנסת ערבים לבין בוקורים פרובוקטיביים של ח"כים מהימין באזור המסגד". לדבריו "צריך לאפשר לח"כים הערבים כניסה למסגד ללא כל הגבה ולמנוע כל ביקור פרובוקטיבי של ח"כים מהימין". 



שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) הגיש בקשה לעלות להר הבית, ובקשתו נענתה בשלילה על ידי מפקד מחוז ירושלים.