יחד עם תושבי עמונה והצעירים המתבצרים באזור, נמצאים כמה מספר חברי כנסת, שהגיעו למקום על מנת לעזור, לחבק ולנסות להביע תמיכה על מנת לגרום לכך שהפינוי לא יעשה בצורה אלימה ופוגעת. ח"כ מוטי יוגב, וכמו כן חברת הכנסת שולי מועלם, שנמצאת שם מליל אמש, בניסיון להגיע להידברות ולעזור במה שהיא יכולה לתושבים שיאבדו במהלך היום את בתיהם. היא ביקשה מיו"ר הקואליציה דוד ביטן לפטור את חברי מפלגתה מההצבעות היום, שכן הם נמצאים בעמונה. הוא נענה בחיוב לבקשה.



במהלך ההתרחשויות על ההר, התראיין חבר הכנסת סמוטריץ' לערוץ 2, ובמהלך דבריו הגיע למקום חבר הכנסת אורן חזן, שהחל להתעמת איתו, והאשים את "הבית היהודי":  "נטעתם תקווה סתם. יש כאן כאב גדול, מוכרים יישוב במדינת ישראל. זה הכל פוליטיקה, הלב שלי נקרע עליך. אתה יודע טוב מאוד שמה שאני אומר עכשיו זה מהלב.



"רק לכם כואב? רק לכם? תגיד לבנט ללכת הביתה, מי שמסתכל לאנשים  בעיניים, עולה לכאן להצטלם, מוכר סיסמאות ויושב בבית, לא ראוי להיות פה. הליכוד לא ניסה לאגף מימין. שילך לקבל שיעור מטראמפ מה זה מנהיגות".



ח"כ סמוטריץ', שהיה על סף דמעות, הגיב: "זאת פרובוקציה, עושים עוול לתושבים, עשינו הכל כדי למנוע את זה, אנחנו מקווים שזה לא יקרה שוב. הייתי יוצא מהממשלה אם הייתי חושב שזה יעזור במשהו. הפינוי פה לא יהיה אלים. כשאונסים אישה זה כואב, ושאונסים אנשים זה כואב. אנחנו רוצים לבנות את היישוב הזה שוב ונבנה כמוהו עוד הרבה". 



מאוחר יותר התראיין ל-103FM ואמר: "אמרתי שזה דבר נורא ושאלו אותי או ממני ציפו ממני שזה יעבור בשקט ללא התנגדות, ואנשים הבטיחו שלא יהיה טראומה, אז אמרתי, כמו שאונסים אישה זה טראומה וזה כואב וזה קשה וגם כשמפרקים ישוב בארץ ישראל וזורקים 50 משפחות"


מי אונס מי האנס?
"מי האנס? בית המשפט העליון נתן כאן פסק דין הזוי בעיני, שהוא וצדק הם שני קווים מקבילים שלא נפגשים. אני עומד מאחורי האמירה. אני אמרתי שכשעושים דבר נורא ואיום, לצפות שהוא יעבור בשקט זה הזוי. מי שעושה כזה דבר שייקח בחשבון שהקורבן צועק, מי שאונס אישה שייקח בחשבון שהיא תצעק. ומי שהורס ישוב בארץ ישראל סתם, היה כאן הר מרשים ועכשיו הוא יהיה קירח, לפני שאנשים כאן הפריחו את השממה, ביום שאחרי ההרס המיותר הזה לא יהיה כאן שום דבר, ומי שעושה את העוול המיותר הזה שיסתכל לאנשים בעיניים שישמע את הצעקות שלהם שיראה את המאבק הזה שיהיו לו נקיפות מצפון ושלא יישן בלילה. ומי שמנסה גם לעשות את האוול הנורא הזה ואז גם להכריח את התושבים להתפנות בדרכי בשלום, כדי שחס וחלילה לא נראה בעין תמונתו קשות, זה דבר נורא ואיום.

אמרת שאם יהיה פינוי לא תהיה ממשלה
"אני אמרתי ואני עומד על האמירה הזו, שאנחנו לא יושבים יום אחד בממשלה שמפנה יישובים. אבל הממשלה הזו היא ממשלה שמסדירה. אנחנו מביאים את חוק ההסדרה שהולך להסדיר 4000 בתים, שהולך לוודא שעמונה זו הפעם האחרונה. אנחנו הפכנו כל אבן עשינו כל מאמץ אפשרי בחודש האחרון כדי למנוע את הפינוי הזה, וכרגע אגב הכדור נמצא במגרש בבג"ץ, אני עדיין רוצה לקוות שיש עדיין איזשהו סיכוי שהשכל הישר יגבר שם והם יתנו אור ירוק  במתווה של נכסי הנפקדים.

"זה קורה תוך 48 שעות, להעלות לכאן קרוואנים, להעביר את תושבי עמונה בלי פינוי. זה מה שצריך לקרות. זו הממשלה שאני חבר בה. הממשלה הזו נאלצת לפנות היום באונס. הממשלה לא בגדה. אני עם התושבים לא במקום של להתנצח היום, אני במקום של להיות איתם במקום הכואב הזה. אני יכול להסתכל על עצמי במראה, להיות שלם כשאני חושב שהממשלה שאני בחר בה ואני חלק ממנה עשתה כל מה שהיא יכולה לעשות כדי למנוע את ההרס  הזה
עובדיה: הם התושבים קוראים לכם בוגדים. 
 
""נחנו בעיקר צריכים לדאוג כרגע שלכולם יהיה ברור שהריסת ישוב בארץ ישראל זה דבר נורא ואיום, ושלא עוברים עליו לסדר היום ולא עושים אותו בשקט זה הדבר הכי חשוב. לא יעבור בשקט זה אומר שאנשים יממשו את זכותם ואת חובתם הדמוקרטית לכאוב ולצעוק ולמחות ולהתנגד. מה לא נורמלי? הרי כשסוגרים מפעל היום במדינת ישראל עובדים מתבצרים ומבעירים צמיגים, אז כשמחריבים יישוב במדינת ישראל וזורקים 50 משפחות שבנו כאן חיים במשך 20 שנה זה צריך לעבור בשקט? אתם רוצים שנייפה מציאות לא יפה?
 
אבל אתה מחוקק ואתה צריך לכבד לקבל ולהצדיע להחלטה של בית משפט עליון
"לא, סליחה, עם כל הכבוד אני אולי חייב לציית לה, אני בשום פנים ואופן לא חייב לכבד אותה, ומותר לי גם למחות כנגדה.
 
אתה קורא לתושבים להתנגד בכח לפינוי
"לא, אני קורא להם למחות לזעוק זעקה לעשות את הדבר הכי לגיטימי במדינה דמוקרטית. זורקים אותם מהבית, אז את הזכות להישאר בבית לא נותנים להם, אז המינימום לפחות זה לצעוק את הצעקה ולהגיד 'חבר'ה, עושים כאן דבר נורא ואיום, את זה אתה רוצה לשלול מהם מה גמרנו להיותו דמוקרטיה".