ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא היום (ראשון) אחר הצהריים ללונדון. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ושר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון. הוא התייחס לטיסה במהלך ישיבת הממשלה ואמר: "במהלך הביקור, אני אדון עמם בהידוק הקשרים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והטכנולוגיים בין בריטניה וישראל, כולל הידוק שיתוף הפעולה בתחום הסייבר".



נתניהו הוסיף כי "במישור המדיני, הדגש שאני מתכוון לשים הוא על הצורך בהתייצבות משותפת נגד התוקפנות המתריסה של איראן, שמרימה ראש בימים האחרונים". לדבריו, צריך לעשות את זה באופן קבוע, אבל בייחוד לאור ההתרסות של איראן אל מול הסדר הבינלאומי.



מיי נפגשה באחרונה עם הנשיא דונלד טראמפ והפגישה שלה עם נתניהו מעבירה מסר של ציר מתהווה בין ארצות הברית, בריטניה וישראל. מדובר בפגישה ראשונה בין השניים מאז נכנסה מיי לתפקיד בחודש יולי האחרון, אז החליפה בתפקיד את דיוויד קמרון. גורמים מדיניים אומרים כי צפויה פגישה מתוחה, מאחר ובריטניה הייתה מי שהובילה את ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שמכריזה על ההתנחלויות כבלתי חוקיות.



ראש הממשלה התייחס לשביתה שפרצה בירושלים בשבוע שעבר, ונמשכה מספר ימים. "לאור מצוקת התושבים בירושלים בשבוע שעבר, אני התקשרתי לראש עיריית ירושלים, על דעת שר האוצר והשר לענייני ירושלים, וביקשתי ממנו לבוא הנה ולהפסיק את השביתה, על מנת שנוכל לדון בצורה מסודרת עם עזרה אגפית של משרדי הממשלה בפתרון הבעיה התקציבית של ירושלים", אמר, "ירושלים יקרה לכולנו ואנחנו ננסה למצוא פתרון יצירתי ואחראי כדי לקדם את העיר".