יממה לאחר הודעתה של ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כי תרוץ לראשות ההסתדרות, תוקף יו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן את מי שהחליטה להתמודד מולו על ההנהגה ואת חבר הכנסת שתומך בה, איתן כבל. בראיון לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM אמר הבוקר (שני) ניסנקורן כי "שלי יחימוביץ' ירדה לרמה של עליבות ואיבדה את האיפוס". בהמשך תקף ניסנקורן גם את ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) וטען: "הדם הרע התחיל מזה שלא תמכתי באחיו של כבל".


אתמול הכריזה ח"כ יחימוביץ' כי תתמודד על ראשות ההסתדרות בבחירות שיתקיימו בחודש מאי. היא תתמודד במסגרת רשימת "בית חברתי" שהקים ח"כ כבל ואף חתמה אתו אתמול על הסכם לצורך זה, אלא שיו"ר הרשימה בהסתדרות, איציק יואל, מתכחש להסכם והודיע כי הוא תומך בניסנקורן.

לדבריו של ניסנקורן, "יחימוביץ' היא לכלכלנית. תמיד לוקחת מישהו ומנסה ללכלך עליו, אבל העובדות והמעשים מדברים. מה זאת אומרת אני לא מנהיג? יש קונצנזוס שאני יו"ר מצוין. יחימוביץ' וכבל עשו ביניהם קומבינות חלוקה ואתם עושים לה חיים קלים. יש פה דיל בין שניהם".
 


היא אומרת שאין דיל
"יש מעשים ויש דיבורים. עם כל הכבוד לה, חוץ מלהיות עיתונאית ודברנית היא לא ניהלה כלום, גם כשהייתה בראש מפלגת העבודה היא ברחה מקבלת אחריות".

אתה מפחד ממנה?
"אני לא מפחד מכלום ובטח לא משלי יחימוביץ'".

היא אומרת שאתה ואיציק יואל מנסים לתקוע מקל בגלגלים שלה כדי שלא תהיה התמודדות
"אני אשמח אם תהיה התמודדות. אני לא יכול להיכנס לעניינים הפוליטיים של הסיעה ולברדק שאיתן כבל יצר שם".

פעם הייתם חברים טובים, נכון?
"מה אני אעשה שהוא יצא לא אמין בעליל. הוא ניסה להמליך את אח שלו בועז כבל לתפקיד יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות ואני לא נתתי לו. הוא, כבל - אדון המוסר, ישב אצלי בחדר וביקש עזרה ותמיכה, אמרתי לו 'לא תודה' ושאתמוך באחר. בועז הפסיד הפסד חרוץ".

אבל כבל הוא איש ישר
"זה עניין שלו, אני בעד בחירות אבל אני לא מתערב בעניינים פנימיים".

הוא אמר לך שבגלל שלא סידרת ג'וב הוא התהפך עלייך?
"הדם הרע החל מזה שסירבתי ממינוי שלו ליו"ר סיעת העבודה. בסוף המעשים מדברים. מי שאמר ומי שהופך את ההסתדרות לחברתית זה אני".
 

שלי יחימוביץ'. צילום: מרים אלסטר פלאש 90


 
 
ח"כ כבל מסר בתגובה למעריב אונליין: "אני סולח לעו"ד ניסנקורן על כל ההסרחות שלו כלפיי ומבקש רק דבר אחד - שיאפשר התמודדות ולאלתר". עוד הוסיף כבל: "שיהיה לו ברור, לא נאפשר שללמעלה מחצי מיליון עובדים לא יתאפשר לבחור את מנהיגתם". 

ח"כ יחימוביץ' מסרה בתגובה למעריב אונליין: "ניסנקורן משקר כאשר הוא מיתמם ואומר שאין לו קשר למניעת ההתמודדות לראשות ההסתדרות. קניית עסקן מתוך סיעתו של כבל, שימונו והשימוש בו - היא מעשה ידיהם של ניסנקורן ובני עיני ולא של אף אחד אחר. לא מדובר באינטריגות פנימיות של סיעה כזו או אחרת, אלא בשיטת התנהלות כוחנית ומושחתת של ניסנקורן עצמו אשר פוחד מבהירות ומסרב להעמיד את עצמו לבחירת העובדים". עוד הוסיפה: "אני קוראת לו להפסיק להעמיד פנים, לכנס לאלתר את בית נבחרי ההסתדרות, לחדול מהתככים ולהפסיק להלחם בעצם ההתמודדות שלי. יכריע הציבור מי משנינו ראוי יותר להנהיג את ההסתדרות."

בועז כבל מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא".