ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בלונדון. בפגישה אמור נתניהו לבסס ציר משותף לישראל, בריטניה וארה"ב בנושאים מדיניים כגון ההחלטות האנטי ישראליות והמאבק באיראן. בפתח הפגישה אמרה מיי: "אני שמחה לקבל את פניך, במיוחד כשאנחנו מציינים 100 שנה להצהרת בלפור. יש לנו הרבה אזורי שיתוף פעולה. מצפה לשוחח גם על נושאים אזוריים כמו סוריה ואיראן וכל שאלת עתיד המזה"ת. אנחנו מחויבים לפתרון שתי המדינות"



נתניהו אמר: "תודה על קבלת הפנים, דבר שמשקף את עוצמת השותפות בינינו. כל אנשי ישראל מברכים את המלכה אליזבת על 65 שנות מלכותה. יש קשר חזק בינינו. מאחורי השולחן שלי יש שתי תמונות. אחת של הרצל והשניה של צ'רצ'יל. שני המנהיגים האלה מגלמים את המחויבות שלנו לערכים המשותפים שמאפשרים לנו הזדמנויות נהדרות. אני מברך אותך על ההתעקשות להטיל סנקציות על איראן ואני מצפה שמדינות נוספות יעשו זאת. אנחנו חולקים את השאיפה לשלום". 

"ערכים משותפים" נתניהו ומיי. צילום: לע"מ
"ערכים משותפים" נתניהו ומיי. צילום: לע"מ
 מדובר בפגישה ראשונה בין השניים מאז נכנסה מיי לתפקיד בחודש יולי האחרון, אז החליפה בתפקיד את דיוויד קמרון. גורמים מדיניים מסרו לפני הפגישה כי צפויה פגישה מתוחה, מאחר ובריטניה הייתה מי שהובילה את ההחלטה האחרונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם שמכריזה על ההתנחלויות כלא חוקיות. 
 

עם זאת, הוסיפו הגורמים המדיניים כי לאחר בחירתו של טראמפ שינתה בריטניה את גישתה וביקרה בפומבי את מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, שאימצה את הודעת הסיכום של ועידת השלום בפריז, ולפיה הפתרון לסכסוך הוא רק שתי מדינות לשני עמים.
דובר מטעמה של מיי גם מתח ביקורת על ג'ון קרי שאמר שממשלת ישראל היא הימנית ביותר אי-פעם. "אנחנו לא סבורים שיאה לתקוף את הרכבה של ממשלה דמוקרטית של בעלת ברית. הממשלה מאמינה כי המשא ומתן יצליח רק אם הוא יתקיים בין שני הצדדים בתמיכת הקהילה הבינלאומית", אמר דוברה.