שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הנחה היום (רביעי)  לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות מעלות התורה וגרודנא, שבראשן עומד הרב שמואל אוירבך. כמו כן, ביקש מחבר סיעתו לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו, זאת בעקבות ההתפרעויות והפגנות שקיימו אתמול תלמידי הרב אוירבך בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל.



אמש הפגינו מאות חרדים במספר מוקדים ברחבי הארץ, במחאה על מעצר עריק בידי המשטרה הצבאית. מספר שוטרים נפצעו בעימותים, עשרות נעצרו והכבישים שובשו גם בכביש 4 וגם בצומת בר אילן בירושלים. 



הפגנות החרדים אתמול. צילום: משטרת ישראל
הפגנות החרדים אתמול. צילום: משטרת ישראל



השר ליברמן אמר כי הוא לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. לדבריו. "עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס". 



שר הביטחון אף הדגיש כי מי שיסית לא יזכה לתקצוב:  "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו". 



עשרות נעצרו, שוטרים נפצעו ושיבושי תנועה קשים 


אתמול נעצרו עשרות חרדים במהלך שעות הערב במספר מוקדים ברחבי הארץ, לאחר שיצאו להפגין במחאה על מעצרו של עריק חרדי בידי המשטרה הצבאית. במהלך מחאתם אף תקפו המפגינים שוטרים. בצומת ניצן שבכביש 4 נעצרו שני חרדים, אחד מהם קטין, שתקף קצין משטרה וגרם לפגיעה בפניו. בירושלים ובסביבתה יצאו לרחוב מאות מפגינים חרדים וגרמו לשיבושי תנועה כבדים עד להגעתם של השוטרים.
 
בצומת בר אילן בירושלים, הפרו המפגינים את הסדר הציבורי וחסמו את הכביש כמו גם ברחוב שבטי ישראל, שם פוזרו בידי השוטרים. בבית שמש ניסו כמה עשרות חרדים לשבש תנועה ולחסום כביש, אולם כוחות המשטרה פיזרו את המפגינים, כשחמישה מהם נעצרו לחקירה. בסך הכל עצרו השוטרים בירושלים וסביבותיה 15 מהמפגינים שחרגו מנורמות המחאה והיו סכנה ואיום ממשי על כוחות המשטרה ועל התנועה באותם צירים מרכזיים.

הפגנות מחאה התקיימו גם בכביש 4, שם, כאמור, יצאו עשרות חרדים, כדי לחסום את התנועה. כוחות משטרה שהגיעו למקום נתקלו בהתנגדות מצד המפגינים אולם בסופו של דבר הניסו את המפגינים לצידי הדרך. עם זאת, עומסי התנועה באזור ניכרו זמן רב.

הפגנות החרדים הגיעו גם לצומת אלעד בכביש 444, שם הצליחו השוטרים לשחרר את פקקי התנועה תוך מעצר של תשעה מפגינים. גם בצומת שעריה שבפתח תקווה יצאו המפגינים במטרה לחסום את הכביש, והמשטרה עצרה באזור 11 מפגינים. בבני ברק עצרה המשטרה 15 מהמפגינים שהפרו את הסדר הציבורי סמוך למרכז העיר וגרמו לשיבושי תנועה כבדים.