מסר מרגיע למערכת הפוליטית ולנתניהו: שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לחקירות שמתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "במקרה של ראש הממשלה אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלא יהיה כתב אישום, ואם יהיה כתב אישום ראש הממשלה יכול להיות זכאי". ליברמן אף התייחס לתקדים אולמרט ואמר: "גם אם יש כתב אישום אז דין ראש הממשלה הוא לא דין אולמרט, והוא לא חייב לפרוש, ההפך - אני אמליץ לו לנהל את המשפט מתוך תפקיד ראש הממשלה. אני לא רואה בחירות באופק
".
בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ליברמן התייחס להסלמה בדרום, לאחר מטח הרקטות על אילת השבוע ואמר: "המחצית שנייה של 2016 הייתה הכי שקטה מאז 1967. זה התקופה הכי שקטה שידענו. תמיד היו פרובוקציות בסיני וגם שם יש לנו תשובות לכל ההרפתקאות, אך אין לנו כוונה ליזום הרפתקה משלנו". עם זאת שר הביטחון הדגיש: "אם מישהו יגרור אותנו לעימות תהיה תגובה מוחצת ונלך בכל הכוח, בפרופיל הכי גבוה. נגייס את כל הכוחות של צה"ל ונטפל בכל תשתיות הטרור".

"אין כוונה ליזום הרפתקאה". אילת. צילום: משה שי, פלאש 90
"אין כוונה ליזום הרפתקאה". אילת. צילום: משה שי, פלאש 90


ליברמן עקץ ברמיזה את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כאשר התייחס לעימות אפשרי בדרום: "שמעתי הרבה פטפטת מיותרת של שרי קבינט שאין לה קשר למדיניות של הביטחון הישראלי. אין לנו כוונה לייצר עימות ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פרובוקציה. אנחנו מתנהלים בנחישות ואחריות".יו"ר ישראל ביתנו הוסיף: "אפשר הכל, כולל למוטט את שלטון החמאס. צריך לפני שיוצאים למבצע להגדיר מהי מטרת המבצע, ואת זה עושים בקבינט ולא באולפן טלוויזיה" .

"חוק ההסדרה הוא פגיעה בהתיישבות" 

 שר הביטחון התייחס להעברת חוק ההסדרה השבוע בכנסת, ולסערה שהתחוללה בעקבותיו. ליברמן טען כי חלק מהימין הוליך שולל את תושבי המאחז: "צריך לעשות הפקת לקחים. שבוע אחרי שנכנסתי למשרד הביטחון הגיע אלי תיק עמונה, אחרי שלושה ימים אמרתי לרה"מ שאי אפשר לשמור על הגבעה הזו.  פוליטיקאים הוליכו שולל את תושבי עמונה. לחוק ההסדרה אין קשר להתיישבות זה פגיעה בהתיישבות. אותם אנשים מוליכים שולל ומקריבים אינטרסים לאומיים לטובת אינטרסים פוליטיים". 
 
בראיון אף התייחס ליברמן לתפקידו החדש וסיכם: "העבודה עצמה היא מרתקת ואני מודה ומתוודה שגם מהנה. אתה מרגיש שכל יום אתה מתעסק בדברים שברומו של עולם ואתה מודע לכל היתרונות והמגבלות". ליברמן הודה כי "את כל התפקידים בהם כיהנתי עד היום לא ניתן להשוות לתפקיד שר הביטחון".