דרמה דיפלומטית: לפי המסתמן, הרשויות בישראל לא יאפשרו לנשיא פרו לשעבר, אלחנדרו טולדו, שהבוקר (ראשון) דווח כי הוא עושה דרכו לארץ, לקבל מקלט בישראל. בקרב הרשויות בארץ איו וודאות שטולדו בכלל עלה על הטיסה אבל כלי התקשורת בפרו דיווחו כי הוא אכן עלה על טיסה כזו. בכל מקרה, משרד המשפטים ומשרד החוץ החליטו לא לאפשר לו להיכנס לישראל. ממשרד החוץ נמסר כי טולדו יורשה להיכנס לישראל רק כאשר יוסדרו ענייניו בפרו. ייתכן ויחזירו אותו לארה"ב ממנה טס, או שיאפשרו לו להגיע למדינה שלישית שתהיה מוכנה לקבל אותו. ע"פ הדיווח, טיסתו של טולדו צפויה לנחות בנמל התעופה בן גוריון בשעה 21:00 הערב. 



הבוקר הודיע הממשל האמריקאי לממשלת פרו שהנשיא לשעבר, ששירת בתפקיד בין השנים 2006-2001, לא יעוכב על ידי ארצות הברית בדרכו לישראל. טולדו חשוד בהלבנת כספים וניצול כוחו לרעה, ובכוונתו להגיע לישראל מכיוון שלהבדיל מארצות הברית, לישראל אין הסכם הסגרה עם המדינה הדרום אמריקאית.

טולדו מואשם כי קיבל 20 מיליון דולר מחברת בנייה ברזילאית בתמורה לרישיונות עבודה בפרויקט סלילת כביש מברזיל ועד חופה של פרו. ביום חמישי האחרון הוציאו הרשויות בפרו צו מעצר נגדו לאחר שבחיפוש בביתו נמצאו ראיות לכך שיש ברשותו חשבון בנק בו מוחזקים 11 מיליון דולר.

בפרשה מוזכרים עוד שלושה ישראלים, החשודים בתיווך לשוחד: איש העסקים יוסי מימן, בעלי חברת "מרחב", המשמש גם כיו"ר מועצת המנהלים של ערוץ 10. מימן נולד במחנה עקורים להורים ניצולי שואה שלאחר מכן היגרו לפרו. הוא היגר לישראל בתחילת שנות ה-70 ולאחר מכן היו לו גם עסקים במדינה הדרום אמריקאית. 

שני האחרים הם אבי דן און, שהיה ראש יחידת האבטחה של טולדו כנשיא וסבי סליאן, שעבד בחברת "מרחב" של מימן. 

מדוע דווקא לישראל?

בחירתו של טולדו בישראל קשורה לא רק לכך שאין בין המדינות הסכם הסגרה, אלא גם לקשרים בינו לבין המדינה. אשתו אלינה קארפ היא יהודיה ומחזיקה באזרחות ישראלית, לה נישא בשנת 1979, ולאחר שהתגרשו ב-1987, נישאו מחדש בשנת 1994 בישראל. 

טולדו נולד בשנת 1946 למשפחה אינדיאנית ענייה מצאצאי האינקה בכפר במערב המדינה, והיה לנשיא ממוצא אינדיאני הראשון של המדינה. הוא נבחר בשנת 2001 בבחירות ישירות לנשיאות ברוב של 52% ובכך נבחר לתפקיד הרם והיה לנשיא ה-92 של המדינה. ביולי שנת 2010 הוא היה בין המייסדים של ארגון "יוזמת ידידי ישראל", שמטרתו להילחם בדה לגיטימציה למדינה, ולפעול למען זכותה של ישראלה לחיות בשלום בגבולות מוכרים ובטוחים, והוא חבר בחבר הנאמנים הבינלאומי של מרכז פרס לשלום.