ההתנגחות בין השרים לקראת נסיעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה עם נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. לאחר התבטאויותיו של שר החינוך, נפתלי בנט אמש, על כך שנתניהו חייב להסיר את אופציית המדינה הפלסטינית מהשולחן, נפתחה ביקורת חריפה על העיתוי של הדברים, שהגיעה לשיאה היום בדבריו של השר ישראל כ"ץ, והתגובה בעקבות דבריו של הבית היהודי. 



נתניהו עצמו פתח את הישיבה עם דברים קצרים, שגם הם כוונו לחברי הקואליציה ואמר: "אחרי שמונה שנים של ניווט מורכב בתקופת אובמה גם עכשיו בתקופת טראמפ צריך להמשיך להתנהל בחוכמה, אמנם זה ממשל יותר נוח, אבל זה לא אומר שלא יהיו הגבלות".  בהמשך היום צפוי אף להתקיים דיון בקבינט לקראת הפגישה.



מי שהמשיכה את הקו התקיף של מפלגת הבית היהודי, היתה שרת המשפטים, איילת שקד, שאמרה לפני הכניסה לישיבת הממשלה: "המפלגה הרפובליקנית הסירה את הקמת המדינה הפלסטינית מהמצע שלה, אין סיבה שממשלת ימין ישראלית תאגף אותה משמאל. אנחנו דורשים מראש הממשלה להתנער מהמדינה הפלסטינית ולהציג אלטרנטיבה אחרת, אנחנו מאחלים לו הרבה בהצלחה. זה רגע היסטורי עם יכולת להשיג הישגים חסרי תקדים". כשנשאלה לגבי הביקורת שהוטחה על התזמון, הוסיפה: "חשוב מאוד ששרים בממשלה יביעו את דעתם ושממשלת ימין תקיים את האידיאולוגיה לשמה היא נבחרה".



השרה מירי רגב אמרה לפני הישיבה: "אנחנו עכשיו אחרי ישיבת שרינו. בירכתי את ראש הממשלה לקראת הנסיעה לארצות הברית. זאת פגישה שהיא הזדמנות היסטורית לישראל. אמרתי בישיבה שאנחנו לא צריכים ששרים יחנכו את ראש הממשלה לחשיבות יהודה ושומרון לישראל. ברורים לנו האינטרסים הלאומיים. ממשל טראמפ מדבר בזמירות אחרות, הם אמרו שההתנחלויות הן לא המכשול לשלום, ברור לנו שהפתרון הוא לא מדינה פלסטינית. יש הבדל בין מעמד השטח למעמד התושבים. יש פתרון לתושבים. כשנצטרך להגיע ולדון בעניין, נדון בו. ראש הממשלה ידאג להתיישבות ולהרחבתה".



מי שניסה להרגיע את השטח הוא יו"ר הקואליציה, דוד ביטן שאמר: "הליכוד מתנהג בממלכתיות, אנחנו צריכים להתנהל ביחד עם הבית היהודי, בנט צריך להבין שהציבור בוחר בנו להוביל את המחנה פעם אחר פעם. אם בנט ימשיך לרוץ ולהציג את עצמו כראש המחנה, הוא מסכן את הקואליציה. הוא צריך לתת לראש הממשלה להוביל את הדיפלומטיה, יש לו יותר ניסיון בזה והוא ראש ממשלה. זה לגיטימי להגיד שיש לחזור ממתווה בר אילן, אבל לא לגיטימי להגיד שתהיה רעידת אדמה, האם הוא מצפה שאם טראמפ יגיד לנתניהו שתי מדינות נתניהו יגיד לו שאסור לו לדבר על זה?"