הקבינט המדיני ביטחוני דן הערב (ראשון) בפגישתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ביום רביעי. על פי דיווח בחדשות 2, קראו חלק מהשרים לראש הממשלה לשנות את מדיניותו ולוותר על רעיון המדינה הפלסטינית, אולם ראש הממשלה אמר לשרים כי מי שחושב שלא יהיו מגבלות בניה תחת טראמפ - טועה. גורמים המקורבים לראש הממשלה, אמרו כי השיחה עם טראמפ תתמקד בנושא האיראני ובמצב בסוריה.



שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, קראו לנתניהו לחזור בו מנאום בר אילן, אותו נשא לפני שמונה שנים ובו הביע תמיכה במדינה פלסטינית.



גם שרי הליכוד ניסו לאגף את נתניהו מימין. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, קרא לו להוביל ולתאם מול הנשיא מדיניות של בנייה בלתי מוגבלת בירושלים ובתוך ההתנחלויות. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, קרא להחיל את החוק הישראלי במעלה אדומים ובגוש עציון ולתאם פרוייקטים כלכליים.



בתגובה, נתניהו הביע חשש מעימות עם הנשיא האמריקאי ואמר כי צריך לקחת בחשבון את האישיות שלו. לדבריו, "המצב עם טראמפ הוא שיפור לעומת הנשיא אובמה, אבל צריך לפעול בזהירות ולא למתוח את החבל יותר מדי".



גם בישיבת הממשלה הבוקר התנצחו השרים עם ראש הממשלה. נתניהו עצמו פתח את הישיבה עם דברים קצרים, שגם הם כוונו לחברי הקואליציה ואמר: "אחרי שמונה שנים של ניווט מורכב בתקופת אובמה גם עכשיו בתקופת טראמפ צריך להמשיך להתנהל בחוכמה, אמנם זה ממשל יותר נוח, אבל זה לא אומר שלא יהיו הגבלות".  בהמשך היום צפוי אף להתקיים דיון בקבינט לקראת הפגישה.
שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה לפני הכניסה לישיבת הממשלה: "המפלגה הרפובליקנית הסירה את הקמת המדינה הפלסטינית מהמצע שלה, אין סיבה שממשלת ימין ישראלית תאגף אותה משמאל. אנחנו דורשים מראש הממשלה להתנער מהמדינה הפלסטינית ולהציג אלטרנטיבה אחרת, אנחנו מאחלים לו הרבה בהצלחה. זה רגע היסטורי עם יכולת להשיג הישגים חסרי תקדים". כשנשאלה לגבי הביקורת שהוטחה על התזמון, הוסיפה: "חשוב מאוד ששרים בממשלה יביעו את דעתם ושממשלת ימין תקיים את האידיאולוגיה לשמה היא נבחרה".