יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התראיין היום (שני) בתכנית הרדיו של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס בין היתר לפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "אני מאחל לו בהצלחה, זה עמוד תווך בבטחון הלאומי. לגבי הדרישות לביטול מתווה בר אילן והרחבת ההתנחלות שהשמיעו חברי כנסת בקואליציה, מדובר בממשל חדש שאין לו עדיין שגריר. הם רוצים שראש הממשלה יכנס ויתחיל מריבה עם נשיא ארה"ב". 








לדבריו, "קודם כל צריך לדבר על איראן ואחר כך על האו"ם, ואני הייתי ממליץ לנתניהו להשיג הישג ולמנוע את סגירת אינטל וסיסקו בישראל. נתניהו צריך לבקש מטראמפ שיחריג אותנו מהכוונה לייצר בארה"ב". לפיד הציע בנוסף "למצוא דרך להכניס את הרוסים למעגל של בלימת ההתפשטות האיראנית. הרוסים משתפים פעולה עם איראן באופן מדאיג וכשאתה רוצה לחסום את איראן זה הדבר הכי חשוב לעשות. הלוואי שראש הממשלה והנשיא ייצרו חזית משותפת בנושא האיראני". עוד ציין: "הממשל הזה הוא הרבה יותר קשוח לגבי האו"ם וזה טוב לישראל לא חסרות צרות לעם היהודי וצריך להתחיל את היחסים ביצירת מערכת יחסים".



בהמשך לפיד התייחס לסקר בכנס ירושלים לפיו רוב הציבור הישראלי מתנגד למדינה פלסטינית. "יש סדרה שלמה של סקרים שאומרים הפוך. אנחנו לא מכבדים את המילה של הפלסטינים. צריך למצוא דרכים אחרות להוציא מאיתנו ארבעה מיליון פלסטינים. למה זה טוב? איך זה משרת את הרעיון הציוני? צריך לפתוח תהליך עם הפלסטינים שיבוסס על בטחון. אנחנו לא רוצים מדינה פלסטינית זה לא החזון שלי השאלה היא לא אם נכון אם נכון אלא איך מייצרים הפרדה בינינו לבין פלסטינים ומבלי לפגוע בבטחון ישראל. אני לא אשאיר את היוזמה בידי הפלסטינים".



כשנשאל האם הוא מוכן לבחירות, ענה ש"כן, ויש לי שתי הסתייגויות. ללכת כל שנתיים לבחירות זה לא טוב לישראל. אני גם לא רוצה שנלך לבחירות על ראש ממשלה שנופל בגלל שוחד. ההערכה שלי היא שאנחנו בשנת בחירות. רק צריך להסתכל על מה שפורסם. אני מרגיש רע מאוד. אני רואה את ראש הממשלה אומר שמותר לו לקבל מתנות על בימת הכנסת. זה אסור, אסור לקבל מתנות כי זה לא ראוי, אין פה שאלה בכלל. יש דף שמקבל כל חבר כנסת על מה מותר מה אסור, ומתנות זה אסור". עוד הוסיף כי "יש עתיד מוכנה להיות מפלגת שלטון ואני מוכן לתפקיד ראש הממשלה אם אבחר. כבר מחר אני מוכן לתפקיד".