מפלגת השלטון כמרקחה: בליכוד סוערות הרוחות בעקבות מה שנתפס כניסיונות של שרים וחברי כנסת ביחד עם פעילי המפלגה ביו"ש ל"חשק" את ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת פגישתו מחר בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.



ליאור הררי, מפעיל קבוצות ווטסאפ ופייסבוק התומכות בראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו החל לאסוף חתימות של חברי ליכוד על מכתב תמיכה בראש הממשלה בשליחות לארצות הברית. “אני אוסף חתימות של חברי ליכוד שסומכים על ראש הממשלה בשליחותו לארה"ב בה ייפגש עם הנשיא טראמפ וכל אשר יאמר ויעשה רה"מ בנימין נתניהו על פי הבנתו נקבל וזאת לאור קבוצות בתוך הליכוד שמנסות לחשק את ראש הממשלה. אנו נתמוך בו ונחזק אות לקראת הפגישה", אמר הררי.



לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו זקוק לשיעורים בניהול מדיניות החוץ של מדינת ישראל, נושא ההתיישבות הוא הדגל אותו רה"מ מוביל במשך שנים רבות ולכן לא ייתכן שמתוך הליכוד ינסו 'לעשות לו בנט', עם הניסיון הרב ביותר שיש לו במו"מ מדיני”. על המכתב חתמו עד כה כמה עשרות פעילים ביניהם חברי מרכז המפלגה.



אחד מפעילי הליכוד אמר הבוקר, כי “נתניהו נמצא בשליחות חשובה בוושינגטון ופה עסקנים, חברי כנסת ושרים טוענים כי הם באים לחזק אותו אבל בעצם רוצים לחשק אותו ולכבול את ידיו. אחרים עוסקים כבר בהיעדרו של נתניהו בקרבות ירושה על תיק התקשורת ולא ממתינים לשובו".



אתמול השתתפו בכנסת שרים וח"כים של הליכוד בכנס שאורגן על ידי פעילי המפלגה ביו"ש שבו הפנו לראש הממשלה, לקראת פגישתו עם הנשיא טראמפ, קריאה להוריד מסדר היום את רעיון שתי המדינות ולהסיר את כל המגבלות על הבנייה בהתנחלויות ואף להחיל את הריבונות הישראלית בחבלי א"י.



הכנס אורגן על ידי שני חברי מרכז הליכוד ממחוז יו"ש, שבח שטרן ונתן אנגלסמן, בשיתוף פעולה עם יו"ר מועצת שומרון יוסי דגן והגיעו אליו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים יריב לוין, מירי רגב, זאב אלקין, איוב קרא, אופיר אקוניס, סגנית השר ציפי חוטובלי וחברי הכנסת יואב קיש, נורית קורן, מיקי זוהר, יהודה גליק ואמיר אוחנה והשתתפו בו גם ראשי מועצות ופעילים מיהודה ושומרון.



מירי רגב חותמת על המכתב לנתניהו. צילום: מירי צחי
מירי רגב חותמת על המכתב לנתניהו. צילום: מירי צחי



יו"ר הקואליציה דוד ביטן מתח אתמול ביקורת על קיום הכינוס ואמר ל"מעריב אונליין" כי "הכנס הזה משרת את נפתלי בנט ואת הבית היהודי. מדוע חברי מרכז ליכוד צריכים לעשות כנס שמשרת את בנט וללחוץ את ראש הממשלה בשעה שלנתניהו אין שום כוונה להיכנע מול דרישות כלשהן שלא מקובלות עלינו".


לדברי, יו"ר הקואליציה, "נתניהו עמד בגאון מול הלחצים של אובמה ובוודאי שמול נשיא ידידותי לישראל כמו הנשיא טראמפ זה לא יקרה, ולכן כל הלחץ שמנסים להפעיל גורמים בליכוד על נתניהו לא תורם כלום חוץ מאשר לפוליטיקה של בנט".



משתתפי הכינוס דחו את טענותיו של ח"כ ביטן והדגישו כי מדובר בכינוס תמיכה בנתניהו. עם זאת אמר יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, כי "עם כל הכבוד לראש הממשלה, אנחנו מצפים ממנו לעמוד בהבטחות שלו ובמנדט שעליו נבחר. אנו מצפים ממנו לחזור עם תוצאות ולא עם הסברים, תוצאות שיהיו טובות למדינת ישראל ולהתיישבות".



לדבריו, "אם לא נדע להתמודד עם התקופה זו תהיה בכייה לדורות. אנחנו מצפים שכתוצאה מהנסיעה הזאת תוחל הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון ומצפים להתחדשות תנופת הבניה בירושלים וביהודה ושומרון".



יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בכינוס כי הצהרות טראמפ וסגנו מאוד חיוביות כלפי ישראל, אך צריך לזכור שתכנית ההתנקות קרתה בזמן ממשל ידידותי בארצות הברית ולכן "חשוב שראש הממשלה יאמר דברים ברורים ולא זגזוג". הוא הביע תמיכה בשליחות ראש הממשלה ואיחל לו הצלחה.



השר יריב לוין הדגיש כי לא מדובר בהתארגנות נגד ראש המשלה ואמר כי "חייב להיות מפנה היסטורי באופן שבו אנחנו תופסים את ההתיישבות. משטר ההגבלות על יו"ש הוא פסול מיסודו".



יריב לוין חותם על המכתב לנתניהו. צילום: מירי צחי
יריב לוין חותם על המכתב לנתניהו. צילום: מירי צחי



השר זאב אלקין הזכיר בדבריו כי עמדת הליכוד, כפי שהתקבלה לפני 15 שנים, מתנגדת למדינה פלסטינית .



השר אופיר אקוניס אמר כי "בחדר הזה יש הסכמה רחב ה מאוד כמו גם ברוב גדול בציבוריות הישראלית - התנגדות להקמת מדינה פלסטינית ומתווה שתי המדינות. זהו מצע הליכוד בסעיף הראשון שלו וכל הבסיס להקמתה של התנועה הרוויזיוניסטית הייתה זכותנו על הארץ שלנו. זהו הבסיס כולו של תנועת הליכוד"



דוברים בכינוס הביעו התנגדות לרעיון הבנייה בגושים. השר אקוניס אמר כי הוא מכיר רק גוש אחד – ארץ ישראל. גם השרה מירי רגב אמרה כי "הביטחון שלנו הוא הבנייה בכל חלקי ארץ ישראל, אין שום עניין של גושים".



השר ישראל כ"ץ, שלא הגיע למפגש, שלח הודעה כתובה: "עלינו לומר בקול רם ברור. לא למדינה פלסטינית, כן לירושלים המורחבת השלמה והמאוחדת. לא להקפאה וכן להרחבת, פיתוח וחיזוק ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".