חבר הוועדה למינוי שופטים ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) הגיש הבוקר (רביעי) למזכירות הכנסת הצעת חוק לפיה כהונת שופטי בית המשפט העליון תהיה לא פחות משבע שנים ולא יותר מ-12. כמו כן שופט שנבחר לכהונה לא יוכל לשוב ולכהן כשופט לתקופה נוספת באותו תפקיד. כיום כהונת שופט איננה קצובה בזמן ומסתיימת כאשר השופט מגיע לגיל 70 ויוצא לגמלאות, בהתפטרות או בהחלטה של הוועדה לבחירת שופטים ברוב של שבעה חברים לפחות. 



בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי זו נועדה ל"תחלופה בריאה שתאפשר מגוון רחב יותר של שופטים מוכשרים וראויים, בעלי דעות שונות ומגוונות ומסקטורים ומגדרים שונים". עוד נכתב כי "נוצרה מציאות עגומה שכופה על הוועדה למינוי שופטים לשקול מינוי של מועמד לשפיטה בבית משפט העליון בהתאם לגילו. מצב זה מהווה מכשול למועמדים להתמנות לבית המשפט העליון, גם אם הם בעלי הכישורים הנדרשים. הוועדה נאלצת לשלול מועמד 'מבוגר מדי' בגלל התקופה הקצרה שבה יוכל לכהן עד לפרישתו. ולהיפך, הוועדה נאלצת לשלול מועמד 'צעיר מדי' לכהונה בבית המשפט העליון על מנת למנוע מחד גיסא שחיקה וקיבעון מחשבתי, ומאידך גיסא ריכוז כוח רב בידי אדם אחד המכהן תקופה ממושכת - דבר שעשוי לפגוע באיזונים בתוך בית המשפט העליון".
ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הביע התנגדות להצעת החוק ואמר כי "ההצעה של רוברט אילטוב להגבלת כהונה של שופט עליון מהווה המשך המתקפה הפרועה של ממשלת הימין נגד ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק. רק אתמול ניצל השר לוין בצורה מכוערת את המעמד החגיגי לציון יום הולדת לכנסת לצורך הסתה בוטה נגד בית המשפט. אילטוב, השליח של השרה שקד והממשלה למשימות בזויות, שהזכורה ביותר היא הצמדת האקדח לרקתה של הנשיאה נאור, ממשיך היום בהטלת האימה על שופטי העליון ורומז: 'לא תיישרו קו עם הימין ההזוי? נתנקם בכם!'"