אחד האנשים היותר מרוצים מפגישת נתניהו-טראמפ אמש, היה ללא ספק יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בריאיון לאיילה חסון ב-103FM, סיפר שר החינוך עד כמה מבחינתו היתה משמעות לאי ההתחייבות לפתרון שתי המדינות והתבטא לאחר מכן גם בעניין חקירותיו של ראש הממשלה, ואותת על טווח זמן בו הוא חושב שהעניין יסתיים סופית, כשהוא מעריך אותו בכשנה וחצי.



"כמו כל אזרח ישראלי זה מחמם את ראש ממשלת ישראל ונשיא ארצות הברית באווירה חמה ואוהדת. אני חושב שזאת רוח שונה מאוד שנושבת בבית הלבן אחרי שמונה שנים לא פשוטות, לראות את דגל ישראל מתנופף שם זה באמת מחמם את הלב. לעצם העניין אני חושב שנתניהו קיבל אתמול החלטה נכונה ועשה צעד חשוב למען ביטחון ישראל בכך שהוא הפסיק לתמוך בקו של מדינה פלסטינית.



אתה הבנת מה טראמפ רצה לומר? הוא אמר מדינה שתיים זה עניין שלכם, ואמר גם לנתניהו שהוא יאלץ להתפשר


"אנחנו גם תומכים בפתרון אזורי ואני תומך בוועידה אזורית ואני חושב שזה מצוין כי יש כל כך הרבה אינטרסים משמעותיים מעבר לסוגיה הפלסטינית שצריך לקחת הסתכלות מקרוב"



נכון, אבל שום דבר לא יעבוד בלי מדינה פלסטינית בפתרון האזורי הזה


"תראי יש כבר שתי מדינות פלסטיניות, האחת בעזה וזאת מדינה לכל דבר והשנייה זאת ירדן עם רוב מוחץ של פלסטינים, אז אנחנו מדברים בכלל על דיון האם צריך מדינה שלישית בלב ישראל".


 


אבל מה תעשה עם אלה שגרים שם? אוקי יש ירדן ויש את עזה, אבל לאן תיקח את אלה ששם? מה תעשה איתם? קסם?


"ממש לא, יש את 'תכנית בנט' שהצגתי כבר לפני חמש שנים והיא קורמת עור וגידים וכבר לא מעט אנשים מדברים על זה שזה ריבונות ישראלית על השטחים הישראלים ביהודה ושומרון לצד אוטונומיה פלסטינית".


 


אז משנה בעצם ההגדרה זה מה שחשוב?


"יש הבדל עצום בין אוטונומיה למדינה, למדינה יש זכות להכניס פנימה מיליוני פליטים שנמצאים בלבנון, סוריה וירדן שיכנסו פנימה אל תוך אותה מדינה פלסטינית ובסופו של דבר יציפו את מדינת ישראל.


 


ולאוטונומיה ולקונפדרציה הם לא יוכלו להיכנס


"בוודאי שלא. בסופו של דבר מדינה גם אם תקרא לה מדינה מפורזת היא יכולה להתחמש ולאיים על מדינת ישראל כי מדינה על פי החוק הבינלאומי סוברני יכולה לעשות הכל גם אם היא חתומה על אמנה כזאת או אחרת".



תאמר לי, נעלבת כשהשר כץ כינה אותך איזה ראש מפלגה קטנה


"לא, אני מאוד שמח. את יודעת, ידעתי לבקר את נתניהו כשהוא דיבר על הקמת פלסטין ואני גם יודע בהחלט לברך אותו ולגבות אותו כשהוא נמנע מהרעיון המסוכן הזה ואני חושב שהוא גילה אתמול מנהיגות בעניין הזה של סוף סוף לצאת מהקיבעון הזה וללכת בדרך חדשה".


 


שאלתי על השר כץ, לא על נתניהו, כי בעצם זה נראה שאתם מתחממים על הקווים שם מי יחליף את נתניהו ויאגף אותו מימין זה הסיפור הזה?


בנט: אני לא נכנס למריבות בין שר כזה או אחר לנתניהו. אני חושב שהבית היהודי בארבע השנים האחרונות הוביל קו ששינה את פני המדינה". 



איפה, באיזו מדינה זה קרה?


"במדינת ישראל. שיחררו פה אלפי מחבלים ועצרנו את הדבר הזה. הרסו פה אינספור יישובים דרך עתירות ועצרנו עם חוק ההסדרה שכבר נותן את פועלו ואולי גולת הכותרת היה מה שראינו אתמול בלילה מדברים כבר 24 שנים על מדינה פלסטינית, עולה נשיא ארצות הברית, עולה ראש ממשלת ישראל ושניהם עושים מאמצים גדולים מאוד להימנע מלומר שזאת הדרך . זה מהלך מאוד משמעותי ואני שמח שהצלחנו להביא לדבר הזה וזה כמובן רק ההתחלה.



זאת אומרת שאתה לוקח קרדיט על המהלך הזה


"לא, אני חושב שראש הממשלה פה בהחלט שינה קו, מה שהיה עד אתמול ומה שיהיה מהיום זה דברים מאוד שונים".





ליברמן אמר שאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, הוא יציע לו שלא להתפטר. מה דעתך?


"אני חושב שזה לא נכון לדבר עכשיו על התפטרות, בוודאי לא עד שיוגש כתב אישום, אם בכלל יוגש כתב אישום סופי של היועץ המשפטי לממשלה עד אז בכלל לא נכון לדון על הנושא הזה".



אם יוגש כתב אישום, זה מה שליברמן אמר, מה אתה חושב על אמירה כזאת אם יוגש כתב אישום נתניהו צריך להתפטר?


"אני לא יודע זה תלוי בתכנים ובסיטואציה אין פה שחור או לבן. החוק לא מחייב דבר כזה, אבל נצטרך כל דבר לדון לגופו של עניין. ואני מאוד מקווה שזה פשוט לא יקרה כי לא בריא במדינת ישראל לראות ראשי ממשלה מועמדים לדין ואפילו נכנסים לכלא. זה סוג של דבר שרק שאתה רואה אותו אתה יכול לדון בו. זה לא דבר רציני, שנה וחצי לפני אירוע, אם בכלל הוא יקרה, להתחיל לעשות היפותזות



אז הכותרת הייתה בזמן שנתת - שנה וחצי לפני אירוע שיקרה, זאת אומרת שזה לא יקרה לפני שנה וחצי
"תראי, אני לא יכול לתת כותרת כזאת כי אין לי מושג"


 


אתה נקבת בזמן לא אני
"לא, זאת ההערכה, הכל יכול להיות. אני לא מצוי בהליכים הפנימיים של חקירות משטרתיות" 



אתה לא שואל את איילת קצת? במשרד שלה יודעים המון


"אני לא חושב שתפקיד של שרים זה להתערב בחקירה ספציפית כזאת או אחרת אנחנו צריכים להתוות מדיניות ולא להתערב פרטנית".