בעולם הערבי וברשות הפלסטינית מסרבים להשלים עם חזרתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ מפתרון שתי המדינות, כפי שהתבטא אמש במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. דובר ארגון אש"ף, נאסר אל-קדווה, אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים ברמאללה כי "התחליף לפתרון שתי המדינות הוא שפיכות דמים כואבת, הסירוב לפתרון הוא סירוב לתהליך השלום", אך הוסיף כי "זה לא יביא להיעלמות המדינה הפלסטינית, ולא יביא לקריסת רעיון מדינת פלסטין".

ארגון החמאס טען כי מדובר בחשיפת מסיכות ולא בשינוי משמעותי במדיניות אמריקה בסכסוך. דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר בהודעה כי כי "כל הממשלים האמריקאיים עמדו לצד הכיבוש הישראלי, ומעולם לא פעלו ברצינות כדי להעניק את הזכויות לעם הפלסטיני", והוסיף כי "הממשל האמריקאי העניק כיסוי לתוקפנות הישראלית על העם הפלסטיני, הפקעת אדמתו, ועם הגעתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן – עניין זה הולך ומעמיק". הדובר טען כי לאור זאת על הפלסטינים להתאחד כדי להאבק יחד באתגרים שעומדים מולם.
גם בחזית העממית התייחסו לנאום וטענו כי מדובר בניסיון של טראמפ ונתניהו "להשמיד את הסוגיה הפלסטינית". בחזית הדגישו כי דבריו של טראמפ, שאותם הם הגדירו כעומדים בניגוד לעמדת הקהילה הבינלאומית, "מאששים את התמיכה הבלתי מסוייגת של ארצות הברית לצד ישראל, כולל קבלת הנרטיב שלה בדבר יסודות הקונפלקט ודרך פתרונו". בחזית אף קראו לרשות הפלסטינית לבטל את הסכמי אוסלו וההכרה בישראל, ו"להפסיק את האשלייה על מעורבות הוגנת של ארצות הברית בנוגע למשא ומתן".


דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו

 
שר החוץ הסעודי: "אופטימיים בקשר לעתיד המזרח התיכון"
מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל רייט, התייחס גם הוא לנושא בפגישה שערך עם מזכ"ל האו"ם אנטוניט גוטרש בקהיר. "נדרש הסכם מלא ומקיף המבוסס על פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67', שבירתה היא ירושלים", אמר אבו אל רייט והוסיף כי העברת השגרירות האמריקאית לירושלים תביא לפיצוץ במזרח התיכון. גם משרד החוץ המצרי הביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות.
עם זאת, שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר הגיב באופן חריג וסירב להתחייב גם הוא לפיתרון שתי המדינות. במהלך ביקור בברלין, הביע אל ג'ובייר אופטימיות בנוגע לשינויים הצפויים במזרח התיכון, ואמר כי הוא מצפה לעבוד עם ממשלו של טראמפ בעתיד. 
כשנשאל שר החוץ הסעודי אם הוא מודאג בנוגע להצהרתו של טראמפ בנוגע לפתרון שתי המדינות, התחמק מתשובה ישירה ואמר כי "אנו מצפים לעבוד עם ממשלו של הנשיא טראמפ בכל הסוגיות במזרח התיכון", והוסיף כי הממשל הסעודי "אופטימי מאוד בנוגע ליכולותינו להתגבר על האתגרים הרבים באזור".