הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יקבל כל פתרון שמקובל על שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, לסיום הסכסוך, אמירה שמשתמעת כנסיגה אמריקאית מפתרון שתי המדינות, אמירה שהביאה לשמחה רבה בימין הישראלי וגררה ביקורת רבה בעולם הערבי והרשות הפלסטינית.



אך בראיון שהעניק זיאד אבו זיאד, הבכיר הפלסטיני שהחזיק בעבר בתיק ירושלים ברשות הפלסטינית ל"מעריב-סופהשבוע" שהתקיים היום (חמישי), ניסה אבו זיאד להרגיע את ההתלהבות הישראלית. "בישראל לא קראו במדויק את דבריו של הנשיא דונלד טראמפ. אני רואה שהממשל החדש לא ויתר על עקרון שתי המדינות. בימין הישראלי רצו לתת פרשנות לדברים לפי ראות עיניהם אבל ההיגיון אומר דברים אחרים".



אבו זיאד הסביר את דבריו, ואמר כי "בעיניי, כשטראמפ דיבר על פתרון של מדינה אחת או שתי מדינות הוא לא העלה בראשו אפשרות למדינת אפרטהייד. בעיניי הוא רואה מדינה דמוקרטית אחת עם זכויות שוות לכולם יהודים וערבים כאחד. אני רוצה להזכיר שזו הייתה בעצם התכנית של אש"ף מאז הקמתו ועד שנת 1974. הם הציעו במצע שלהם מדינה דמוקרטית חילונית לכל תושביה. יהודים וערבים". הבכיר הפלסטיני עוד הוסיף כי הוא "מאמין באופציית המדינה הדמוקרטית מעודד אותה ואף מגן עליה. תהיה מדינה לכל אזרחיה ערבים ויהודים. אני לא אקבל מדינה גזענית".



אם זאת, ציין אבו זיאד כי הוא לא רואה שיפור במצב בעתיד הנראה לעין, אלא אם ייקרה דבר דרמטי במזרח התיכון. "אני לא רואה הזדמנות בעתיד הנראה לעין שיהיה פתרון של שתי מדינות, אלא אם יהיה משהו דרמטי באזור. מבחינתי, דרמטי זה מלחמה כוללת באזור שתשנה את כל המצב של המזרח התיכון. אני לא מדבר על מלחמה קטנה, אלא על מלחמה כוללת".



הראיון המלא מחר ב"מעריב-סופהשבוע"