נכנע ללחץ? בצלה של פרשה 2,000, בה נחשד נתניהו בהפרת אמונים בשל קשריו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס והחשש כי בית המשפט העליון יורה לו לעשות זאת, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר צחי הנגבי לממלא מקום שר התקשורת למשך שלושה חודשים. נתניהו אמר את הדברים במטוס בדרכו חזרה לישראל מביקור בארצות הברית.



הנגבי, המשמש גם כשר לשיתוף פעולה אזורי, הוא "מחזיק" תיק בזק, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לנתניהו שלא לעסוק בנושא חברת התקשורת בשל יחסיו הקרובים עם בעליה, איש העסקים שאול אלוביץ'. 



לפני שבועיים הורה בג"ץ לראש הממשלה לנמק עד ה-20 בפברואר מדוע לא יפרוש או ישעה עצמו מתפקידו כשר התקשורת, נוכח ניגודי העניינים שבהם הוא נמצא לכאורה, כפי שעלו בפרשת נוני מוזס. החלטת הביניים התקבלה בעתירה שהגישו ראש האופוזיציה, יצחק בוז'י הרצוג, והתנועה לאיכות השלטון.



יואל חסון: "נתניהו מבקש להמשיך בניגוד העניינים"


ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב להחלטת נתניהו ואמר כי היא לא מספיקה ומהווה לא יותר מהתחמקות זמנית. "העברת סמכויות תיק התקשורת מידי ראש הממשלה לשר צחי הנגבי לפרק זמן של שלושה חודשים בעקבות עתירתי לבג"ץ היא בגדר בדיחה עלובה של נתניהו והתחמקות זמנית בלבד מהידוע מראש והוא שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כשר התקשורת".



לדבריו, "על נתניהו לוותר על התיק באופן מלא ולפרק זמן בלתי מוגבל לאלתר. אני וסיעתי נמשיך בעתירתנו לבג"ץ כנגד ניגוד העניינים המוחלט בו מצוי נתניהו עד שיפרוש מתפקידו כשר התקשורת או שבית המשפט יורה לו לעשות כן".




סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון גם הוא הגיב למינוי ואמר כי "במקום להודיע לציבור האם הוא בוחר בשתי מדינות לשני עמים או במדינה אחת, נתניהו ממשיך לעסוק רק בהישרדות ובוחר בפתרון: משרד התקשורת לשני שרים. ראש הממשלה מנסה בכוח להשאיר שליטה במשרד התקשורת ומבקש להמשיך בניגוד העניינים בו הוא מצוי".

לדברי חסון, "יש להעביר את תיק התקשורת באופן מלא לשר שאינו נתניהו ולא נתון למרותו או פיקוחו ולא לבנות עוד קומבינה בכדי לעקוף את בג"ץ. אני קורא לשר הנגבי לא להסכים להיות עוד כלי שרת לאובססיה של נתניהו לשלוט בהכל למרות הכל. בעת הזו נדרש שר תקשורת עצמאי שלא יהיה כפוף לגחמותיו של נתניהו. המחנה הציוני לא ימשוך את העתירה עד שראש הממשלה יסיר את ידיו מתיק התקשורת באופן".

כזכור, פרשה 2,000 עוסקת בשיחותיהם של ראש הממשלה ומו"ל ידיעות אחרונות שנערכו עם תחילת כהונתו השנייה של ראש הממשלה. על פי הדלפות שיצאו מהחקירה, השניים דנו בעיתון ישראל היום, שנחשב לעיתון הבית של נתניהו. באחת השיחות שדנו השניים באפשרות לצמצם את תפוצתו של החינמון.



ראש הממשלה התייחס גם לביקורו בארצות הברית, שם נפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. "היה ביקור חשוב ומשמעותי" אמר נתניהו. "שדרוג דרמטי ביחסי ישראל ארה"ב. צוותים שיעבדו בהרבה תחומים. עוצמת הברית עם ארה"ב רק התחזקה. בתחום ההתיישבות נפתח בדיון בשבועות הקרובים. השגריר רון דרמר יעמוד בראש הצוות שיעסוק בנושא ההתיישבות מול האמריקאים".