מני נפתלי, לשעבר עובד בית ראש הממשלה, זכה בתביעה נגד המדינה וקיבל פיצויים בגין העסקה פוגענית של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. בעקבות הערעור של המדינה בשם שרה נתניהו על הפסיקה, ובעקבות פרסומים בתקשורת על כך שלכאורה גברת נתניהו לא כשירה לעמוד לדין בגלל בעיות נפשיות, פנה נפתלי ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בדרישה לקבל מידע על הבעיות מהן היא לכאורה סובלת.



בראיון לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM הסביר מני נפתלי: "המדינה ערערה בגלל שרה נתניהו, לא בגלל שהיא חושבת שלא מגיע לי. אני רוצה לדעת מול מי אני עומד בבית המשפט, אני רוצה לדעת מה קורה איתי, והם לא חוזרים אלי, אז אני שואל שאלות. אז כשלא נוח להם היא לא כשירה (לעמוד לדין), כשנוח להם היא כשירה (להגיש ערעור). אני הולך לפי הפרסומים בתקשורת, שלא סתם כותבת דברים. אגב אלה שאלות רטוריות ואני יודע את התשובה. אני מכיר אותה טוב. אני עבדתי איתה המון זמן. אני יודע את הדברים. אני מכיר את הבעיות של שרה נתניהו. היא שותה כל כך הרבה שמפניה, זה התגלה סוף סוף. ולא רק שזה התגלה, לא רק אני אמרתי את זה, אמרו את זה עוד עובדים".



האם תעיד כעד הגנה לגבי מצבה הנפשי של שרה נתניהו


"אעיד מתי שיגידו לי, כן ברור. אני לא דוקטור, אבל ההתפרצויות שהיו בבית מעידות על בעיה. השתייה, מעיד על בעיה. הבריחה שלו מהדברים, בעיה. זה שהוא מפיל עליה, זו בעיה. יש המון בעיות. הוא אומר שהוא לא ידע. אם היא יושבת איתו בפטיו ואומרת שהיא רוצה מהשמפניה הוורודה של מילצ'ן, אז איך הוא לא ידע? אם הוא יושב בסלון, שהחלפנו אותו מחדש לישן, אז הוא לא רואה? היא מעירה לידו על הכריות שהן קרועות".



על החשדות בפרשת מילצ'ן אמר נפתלי: "שאלה רטורית, ברור שראיתי. גם אמרתי את זה עשרות פעמים. זה דברים קטנים, היו דברים מעבר לזה. להביא כמה שמפניות, בתקופה שלי זה לא היה בתדירות מאוד מאוד גבוהה. הנהג של הגברת או נהג אחר, היה נוסע לנהג של מילצ'ן ומביא תרמו-קן ענק. אני מקבל אותו והוא מחולק ישר לקומה העליונה. ראש הממשלה ידע, ידע ודאי. הוא ראה את הבקבוקים, הוא ראה את השמפניה שהיא בצבע ורוד. ברור שהוא ראה וידע".



"מה שאמרתי במשטרה אני שומר אצלי. יש דברים הרבה יותר חמורים. לא מדובר רק בשמפניה. מה שנוח להם הם עושים. ראש הממשלה עושה ספינים. אם נוח לו שיגידו שהיא בהריון אז מחר יגידו שהיא בהריון וישימו לה מתחת לחולצה משהו. אני כבר יודע מה קורה שם. ראש הממשלה הזה קיבל את המנדט מהעם עשר שנים ואני יודע בדיוק איך הוא צוחק על האנשים החלשים במדינה הזאת".



מה אתה רוצה אחרי שזכית במשפט וקיבלת פיצויים?


"קיבלתי 192 אלף שקל, מתוכם 62 אלף שילמתי לעורכי הדין. הם התחילו עם הערעורים. אני הצטרפתי לערעורים כי יש דברים שלא קיבלתי. נפגעתי אנושות מההעסקה שלי שם. אני בהישרדות על חיי. אני נלחם. יצאתי כאחד שמוציא את כל הלכלוך שם ויש כמה אנשים שגם ניסו להוציא. מבחינתם אני ראש הנחש והם רוצים למרמר אותי כדי שיראו את זה. אם ימשיכו להציק לי כנראה שאני אשלח עוד חומרים למשטרה. אני לא מחויב להגיד לאף אחד מה יש לי. כמו מאבטח טוב אני שומר תחמושת. אין שום צורך בהקלטות. אני הייתי שם ולא רק אני שמעתי, יש עוד אנשים שהיו שם".






"המטרה של שרה נתניהו זה נקמה", הדגיש נפתלי. "רוצים לנקום בי על השם שהוצאתי לה. השם האמיתי שלה סוף סוף יצא. הגיע בן אדם שאי אפשר לקנות אותו בכסף. זה קשה, זה כואב להם, הם לא מצליחים להבין את זה. אז הם אומרים שאני ממומן. אני בסך הכל מנהל חיים, אני מנסה לחזור לחיים שלי, פוגעים בי בעבודה ואני לא מתבכיין, אני נלחם. לקחו לי את הנשק, זה דבר איום. לקחו לי אותו על הטרדה מינית שלא הייתה. שרה נתניהו והעורך דין שלה, יוסי כהן, טענו שהטרדתי על המיטה של ראש הממשלה.



הבחורה שהוטרדה, מבחינתה, אומרת שרק נגעתי לה בגב בדרך לקומה העליונה. אז תבינו את העניינים. אני לא אוותר לשנייה ואותי לא קונים. הם הבינו את זה כבר. ברגע שהם הבינו שלא קונים אותי, הם יכפישו וירדפו אותי. ופרצו לי לאוטו וגנבו לי את הכלים, אבל אני ממשיך. מה שהם עשו לי זה כדי שלא יהיו עוד מני נפתלי, לא בארץ ולא בבית ראש הממשלה".



"תראו מה קורה היום בארץ, השחיתות בכל פינה, אני החלטתי שאני אמגר אותה, ואני אמגר אותה וזו הסיבה שאני נמצא כל מוצאי שבת (בהפגנה) אצל היועץ המשפטי לממשלה", אמר נפתלי. "אם הייתי רוצה לברוח הייתי טס לחו"ל והולך לעבוד בעבודה אחרת, יש לי הצעות. אבל אני נלחם עד הסוף וחשוב לי מה שקורה במדינה. אני לא בורח מהמציאות. אתה יודע כמה פונים אלי? ח"כ מרב מיכאלי הרימה חוק נגד התעמרות בעבודה והוא נעצר. למה הוא נעצר? למה לא מוציאים את זה להצבעה? הליכודניקים לא מוכנים לנגוע בדבר הזה".



רפאל אמר שמטעם משפחת נתניהו הגיבו, שמדובר ב"שאלה בזויה, שמעידה עד כמה מני נפתלי נואש לכותרות". נפתלי הגיב: "ראש הממשלה, כשנוח לו וכשהוא רוצה להשתמש בי בבחירות, הוא מעלה אותי לכותרות. הרי הוא העלה אותי לכותרות, הוא הביא אותי לפרונט. וכשהוא רואה שאני שואל שאלה שהיא באמת נחוצה למשפט, הוא אומר שאני זה שרוצה כותרות. אם הייתי רוצה כותרות הייתי מוציא עוד המון סיפורים שנמצאים במשטרה והוא כנראה מפחד מהם. הציעו לי המון כספים על החומרים שיש לי ולא מכרתי אותם".