ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את זעמם של המתנחלים ואת התגובות החריפות בבית היהודי ומבהיר אי אין לו כל כוונה להפר את ההתחייבות שנתן למפוני עמונה להקים עבורם ישוב חדש. נתניהו מבקר בסינגפור אבל עד לשם הגיעו הדי המחאה של אנשי עמונה והבית היהודי מה שהביא לפנות ערב לפרסום הבהרה מלשכת ראש הממשלה לפיה  אין כוונה להפר את ההתחייבות שניתנה למפוני עמונה בנוגע להקמת יישוב חלופי חדש. 



בתוך כך, גורם מדיני בכיר מסר הערב לערוץ 10 כי בעניין הבנייה בהתנחלויות אין הבדל בין ממשל אובאמה וממשל טראמפ, והמצב בשטח נותר בדיוק כפי שהיה בדיוק עם ממשל אובמה. "חזרנו לנוסחאות על אישורי בנייה מושוינגטון", אמר המקור. 
ההבהרה באה לאור פרסומים לפיהם בעקבות הפגישה עם הנשיא דונלד טרמאפ  אמר נתניהו כי הוא בוחן מחדש את ההבטחה לתושבי עמונה.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נשאל היום בועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית המתכנסת בירושלים כיצד ינהג בנושא ואמר כי יבדוק מול ראש הממשלה כשישוב מביקורו בחו"ל.

"הוא חתם על הסכם איתם ואני משוכנע שנתניהו יעמוד במילתו ואנו נעמוד לצידו בעודו עושה זאת", אמר בנט. גם השרה איילת שקד התייחסה לכך היום ואמרה: "הממשלה מחויבת להסכם שנחתם מול תושבי עמונה ואין לנו שום כוונה להפר אותו. יוקם ישוב חדש לתושבי עמונה כפי שהתחייבנו".
 
במהלך היום שוחח יואב הורוביץ, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה עם אביחי בוארון, ראש מטה מאבק תושבי עמונה, ואמר לו שנעשים כל המאמצים על מנת למצוא פתרון מוסכם, וכי איננו חזרה מן ההתחייבות. בעקבות ההברה נמסר הערב ממטה עמונה כי "ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ אכן יצר איתנו קשר היום והודיע לנו שראש הממשלה לא חוזר בו מהתחייבותו להקים ישוב חדש עבור מפוני עמנוה כמתחייב מההסכם שנחתם".
 
"אנחנו מברכים על הבהרת לשכת ראש הממשלה אלינו ובהודעה שיצאה היום מלשכת ראש הממשלה לתקשורת. יחד עם זאת נדגיש – אנחנו למודי אכזבות ושבעים ממפחי נפש. ממקום מושבנו בפניימה בעפרה אנחנו אומרים בכאב שעד שלא יעלו טרקטורים לשטח ועד שלא נקבע מזוזה בביתינו החלופי לא נוכל לברך בפה מלא".
"זו מחוייבות ראש הממשלה והדרג המדיני כולו לזרז את כל ההליכים הקשורים לבניית הישוב החדש הן מ ול ארצות הברית והן מול בממשלה". במטה עמונה הזכירו כי על פי ההסכם שנחתם הקמת הישוב החדש ואתר המגורים הזמני בו צריכים להתבצע עד 31 למרץ 2017 כולל קבלת סמל ישוב.