הכנסת אישרה הערב בקריאה שלישית הצעת חוק שתביא לסימון בתי עסק שאינם מעניקים שירות ביהודה ושומרון. מדובר בחוק איסור הפלייה מחמת מגורים של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי. ל פי החוק בעלי עסקים המונים מאה עובדים לפחות, יחויבו להתנהל בשקיפות לגבי מדיניות השירות. לפיכך עסקים שאינם מספקים שירות ביהודה ושומרון, ביישובי הפריפריה ובישובים הערביים יחויבו לציין זאת בשילוט ברור על גבי הקופות, בעסקאות טלפוניות במעמד הקנייה ובחוזה עסקה עם הלקוח.

הצעת החוק והתקנות באות לענות על מצב מוכר בעיקר ביישובי יהודה ושומרון וכן גם בפריפריה ובישובים הערביים, בהם לאחר רכישת מוצר או שירות, מגלה הצרכן כי לא יקבל שירות או משלוח אליו הביתה. לעיתים בעלי עסקים מוכנים לבצע הובלות עד המחסום, או שהשירות ניתן במלואו בתנאי לתוספת תשלום. ישנם מצבים בהם הלקוחות צריכים לשבור את הראש כאשר למשל ריהוט שהזמינו הגיע למחסום ועליהם למצוא מוביל אחר.

ח"כ שולי מועלם רפאלי : "המציאות של הפליית לקוחות לא תוכל לעבור עוד בקלות ותהיה נתונה לכוחות השוק. חברות שבוחרות לקיים מציאות של צרכנים סוג א' וסוג ב', צריכות לקחת בחשבון שהתנהלותן תהיה גלויה והציבור יתנהל בהתאם. במדינה מתוקנת השירות חייב להיות שוויוני. אני שמחה לסיים מהלך חקיקתי חשוב שהחל חברי השר לשעבר אורי אורבך ז"ל ולהודות לראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ולשגיא קרייזלר, לשעבר מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון על העבודה המשותפת והסיוע המשפטי לאלפי משפחות בקבלת שירות שוויוני מגורמים מסחריים שונים". 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "מדובר בחקיקה חשובה ביותר לא רק עבור תושבי יו"ש אלא עבור החברה הישראלית כולה. מזה זמן מועצה אזורית שומרון באמצעות וועד מתיישבי שומרון מובילה את המאבק באפליה הצרכנית כלפי תושבי יו"ש ואני שמח שח"כ שולי מועלם אחת הפרלמנטריות המוכשרות והמובילות בכנסת הרימה את הכפפה ולקחה את המלחמה הזו צעד אחד קדימה".