שעות לפני גזר דינו של אלאור אזריה, חבר הכנסת אורן חזן ממשיך להפגין תמיכה בחייל היורה שהורשע בהריגה. בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה הבוקר (שלישי) ב-103FM קרא חזן להעניק לאזריה חנינה במידה ויישלח למאסר והדגיש: "במידה והשופטים לא יחליטו לשחררו, אדאג להעביר חוק מיוחד, חוק אלאור אזריה, שישחרר אותו".


מה אתה וחבריך עושים פרט מלהלהיט את הציבור ולגרום לשסע גדול יותר?
חשבת על השאלה הזאת לבד או שכתבו לך אותה? אני לא מבין מאיפה הגישה באמת המעוותת הזו של להלהיט את הציבור. אני חושב שקצת התבלבלתם וזה עצוב שזה ככה. פעם אחרונה שבדקתי, ספי אתה בחור עם ראש על הכתפיים. אתה גם מכיר אותי אישית ואתה רואה את ההתנהלות שלי אתה יודע שכל קשר בין העבודה של לבין להלהיט את הציבור לא קיימת.

"לעמוד לצידו של חייל צה"ל בעיני זה חשוב, זו תפיסת עולמי ואף אחד לא יכול לקחת אותה ממני. בעיני הוא לא שגה לא וטעה ובעיני גם כל מחבל צריך לסיים", הוסיף חבר הכנסת.



"הוא לא הרג את חסיד אומות העולם"

אתה לא מלהיט את הציבור בכלל
"זה לא עניין של להלהיט את הציבור, מי שלא חושב ולא מבין שאנחנו נמצאים בתקופה של מלחמה מול אויב אכזר, שכל מה שמעניין אותו זה להרוג ולהשמיד אותנו - הוא פשוט תלוש מהמציאות".
 
בגזר הדין היום, איך אתה רואה את אזריה הולך הביתה, באיזה אופן?
"מספיק לראות אתמול את קטע הפתיחה של התכנית ארץ נהדרת, כדי להבין שהמחיר שאלאור ובני משפחתו והציבור בישראל משלמים וישלמו בגלל הפרשה הוא כבד. אני חושב שיהיה נכון לעשות אם ישכילו השפוטים ויחליטו שתקופת המאסר שהוא ביצע עד לרגע זה תספיק ותשחרר אותו הביתה. ואם לא - אני קורא כבר היום למי שצריך כדי לגרום לכך שיחונו אותו וישחררו אותו
 
אתה אומר בעצם שמי שמורשע יכול להסתפק בעבודות למשך 11 חודשים כעונש?
"מטשטשים את העובדות. אנו לא מדברים על בחור שבא והרג איזה חסיד אומות עולם. חביבי הוא חיסל מחבל שדקות לפני לא חילק פרחים ושושנים, פצע ופגע בחיילי צה"ל. אתה מדבר על להעניש חייל בצורה חמורה בגלל שבעיניך המשפט הוא ראוותני? אם לא היו מתנהלים בשיטה הזו שזורקים אותו לכלבים ומשתמשים בו כחפץ אנושי, לא היית מתבטא כפי שאתה מתבטא. אני מבין את הלהט האישי שלך, אבל תהיה גם רציונלי".
 
אלאור אזריה בבית הדין. צילום ארכיון: אבשלום ששוני