מזכיר הממשלה צחי ברוורמן פנה היום (שלישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון אפשרות לביצוע עבירה פלילית בידי חבר הכנסת יואל חסון של זיוף מסמך לכאורהבבקשה לפתיחה בבדיקה צירף ברוורמן פוסט של חסון בו לאחר שהתפטר נתניהו מתפקידו כשר התקשורת כתב: "למה רק מתיק התקשורת? הנה, נותר לך רק לשלוח". לזאת צירף חסון "מכתב התפטרות" מדומה מראשות הממשלה שדומה למכתב ההתפטרות של נתניהו מתיק התקשורת.



יואל חסון אמר בתגובה: "כבוד הוא לי לקבל ביקורת ממאסטר הפייק ניוז והזיופים נתניהו. טוב לגלות שראש הממשלה שאמור לעמוד להתמודד עם איומים בסדר גודל של איראן, חיזבאללה או חמאס, מעדיף להתמודד ראש בראש מול בדיחת טוויטר מחאתית מטעמי. ברור שנתניהו מבין שסופו הפוליטי קרוב מתמיד ולכן כל הלצת טוויטר נהפכת לאיום קיומי עבורו. גם מהלך אלים וברוטאלי זה מצדו של נתניהו, לא יעצור אותי מלפעול להחלפתו". 

לאחר התפטרות נתניהו ממשרד התקשורת והעברתו זמנית לשר צחי הנגבי אמר ח"כ יואל חסון: "במקום להודיע לציבור האם הוא בוחר בשתי מדינות לשני עמים או במדינה אחת, נתניהו ממשיך לעסוק רק בהישרדות ובוחר בפתרון: משרד התקשורת לשני שרים. ראש הממשלה מנסה בכוח להשאיר שליטה במשרד התקשורת ומבקש להמשיך בניגוד העניינים בו הוא מצוי".

לדברי חסון, "יש להעביר את תיק התקשורת באופן מלא לשר שאינו נתניהו ולא נתון למרותו או פיקוחו ולא לבנות עוד קומבינה בכדי לעקוף את בג"ץ. אני קורא לשר הנגבי לא להסכים להיות עוד כלי שרת לאובססיה של נתניהו לשלוט בהכל למרות הכל. בעת הזו נדרש שר תקשורת עצמאי שלא יהיה כפוף לגחמותיו של נתניהו. המחנה הציוני לא ימשוך את העתירה עד שראש הממשלה יסיר את ידיו מתיק התקשורת באופן". 




המחליף הזמני. הנגבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
המחליף הזמני. הנגבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בשבוע שעבר, בצלה של פרשה 2,000, בה נחשד נתניהו בהפרת אמונים בשל קשריו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס והחשש כי בית המשפט העליון יורה לו לעשות זאת, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר צחי הנגבי לממלא מקום שר התקשורת למשך שלושה חודשים. נתניהו אמר את הדברים במטוס בדרכו חזרה לישראל מביקור בארצות הברית.



הנגבי, המשמש גם כשר לשיתוף פעולה אזורי, הוא "מחזיק" תיק בזק, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לנתניהו שלא לעסוק בנושא חברת התקשורת בשל יחסיו הקרובים עם בעליה, איש העסקים שאול אלוביץ'. 



לפני שבועיים הורה בג"ץ לראש הממשלה לנמק עד ה-20 בפברואר מדוע לא יפרוש או ישעה עצמו מתפקידו כשר התקשורת, נוכח ניגודי העניינים שבהם הוא נמצא לכאורה, כפי שעלו בפרשת נוני מוזס. החלטת הביניים התקבלה בעתירה שהגישו ראש האופוזיציה, יצחק בוז'י הרצוג, והתנועה לאיכות השלטון.



ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב להחלטת נתניהו ואמר כי היא לא מספיקה ומהווה לא יותר מהתחמקות זמנית. "העברת סמכויות תיק התקשורת מידי ראש הממשלה לשר צחי הנגבי לפרק זמן של שלושה חודשים בעקבות עתירתי לבג"ץ היא בגדר בדיחה עלובה של נתניהו והתחמקות זמנית בלבד מהידוע מראש והוא שנתניהו לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כשר התקשורת".



לדבריו, "על נתניהו לוותר על התיק באופן מלא ולפרק זמן בלתי מוגבל לאלתר. אני וסיעתי נמשיך בעתירתנו לבג"ץ כנגד ניגוד העניינים המוחלט בו מצוי נתניהו עד שיפרוש מתפקידו כשר התקשורת או שבית המשפט יורה לו לעשות כן".