שלושה חודשים לאחר שהחלה, מחאת החצאיות של העוזרות הפרלמנטריות בכנסת הגיעה היום (שלישי) לסיומה בהסכמה. צוות קוד לבוש, שהוקם בשל המחאה בראשות מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ והשתתפות חברי כנסת, עובדות ועובדי כנסת בכירים ונציגות היועצים הפרלמנטריים, סיכם כי קוד הלבוש במשכן ישאר על כנו אך יוקם מנגנון אכיפה שיכלול מתן אזהרות בטרם מניעת כניסה.



לפי הסיכום,  בימים הקרובים יישלח מנכ"ל הכנסת מכתב לכול באי המשכן ובו יפרט את קוד הלבוש ואת אופן אכיפתו. בהתאם לקוד הלבוש יש להגיע למשכן הכנסת בלבוש הולם ומכובד. הקוד קובע כי תיאסר הכניסה בגופיות, חולצות בטן, מכנסיים קצרים, חצאיות ושמלות קצרות, אימוניות (טרנינגים), כפכפים וכיו"ב. כמו כן, אין להגיע בלבוש עם כיתוב פוליטי.



בנוסף לקוד המחייב, הוסכם כי ראוי שיחול בכנסת גם קוד לבוש מומלץ (אך לא מחייב) אשר ישקף את המצב הרצוי בכול הנוגע להופעתם של באי הבית.



כזכור בחודש דצמבר פרצה מחאה של עוזרות פרלמנטריות לאחר שאנשי המשמר מנעו מהן את הכניסה בטענה שלבשו שמלות וחצאיות קצרות מדי. בסצינה משעשעת, ח"כ מנואל טרכטנברג הצטרף למחאה, הסיר את חולצות ונותר בגופיה בלבד לאות הזדהות.



מחאת החצאיות מחוץ לכנסת
מחאת החצאיות מחוץ לכנסת



"הופעה הולמת שתכבד את המשכן".



מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר: "אני שמח על ההסכמות שהושגו בנושא שעורר סערה, ושמח עוד יותר על שסביב שולחן הדיונים לא הייתה כול מחלוקת לגבי הצורך להקפיד בכנסת, בדומה לנהוג בפרלמנטים אחרים בעולם, על הופעה ייצוגית והולמת באופן שיכבד את המשכן".



לא כולם בכנסת אהבו את ההחלטה. ח"כ תמר זנדברג ממרצ אמרה בתגובה כי "זאת בדיחה. מנגנון 'אזהרות' רק יביא ליותר מבטים בוחנים ומדידת אורך החצאיות. לא צריך לתת לו הכשר אלא לדחות אותו מכל וכל", אמרה והוסיפה ש"הקוד יקבע לנשים איזה חצאיות ללבוש ושום מנגנון אכיפה לא ימנע השפלתן של נשים בכניסה לכנסת".



טלי סטלר, יועצת פרלמנטרית לח"כ זנדברג, אמרה: “אורך החצאית שאישה בוחרת ללבוש איננו נושא למשא ומתן בצוותי קוד לבוש ולראייה ההסכמה הגרועה אליה הגיע הצוות. אין סיבה לכך".