יום לאחר פרסם גזר הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה התייצב היום (רביעי)הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וטען כי פוליטיקאים שיקרו כשייחסו לו התבטאויות בפרשה שהשפיעו לכאורה על מהלך המשפט. לטענת אחד ממשתפי הדיון הרמטכ"ל אמר, מבלי לפרט, כי "שלושה פוליטיקאים עלו לשידור ושיקרו לגבי המעורבות שלי",

איזנקוט גם הפנה אצבע מאשימה לגורמים בוועדת החוץ והביטחון שלדבריו נטלו חלק בהתקפות עליו. "הדביקו לי דברים שלא עשיתי, נתנו לי כינויים שונים והשוו אותי בכל מיני השוואות", צוטט הרמטכ"ל. הרמטכ"ל טען כי בניגוד לטענות של פוליטיקאים לפיהן מיהר להתבטא בעניין אזריה, הוא התייחס לראשונה לפרשה במהלך שיחה בתכנית "קולה של אימא" בגלי צה"ל, רק כחמישה שבועות לאחר התפוצצות הפרשה. 

אזריה אתמול בבית הדין. צילום: ג'ים הולנדר,  פול, פלאש 90
אזריה אתמול בבית הדין. צילום: ג'ים הולנדר, פול, פלאש 90


ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) שאל את הרמטכ"ל כיצד השפיעה הפרשה על תפקוד חיילי צה"ל. הרמטכ"ל טען כי מאז תקרית הירי בחברון היו 200 תקריות ירי נוספות ואף חייל לא הושפע מפרשת אזריה. ח"כ אוחנה תיקן אותו והזכיר לו מקרה שבו בקצין נמלט מזירת פיגוע בירושלים בה נהרגו שוטר ועובדת לשעבר של הכנסת.
 
בהתייחסו לסוגיית החנינה לחייל ביקש הרמטכ"ל מהפוליטיקאים לא להתערב בנושא ואמר כי יש לתת למערכת המשפט הצבאית לעשות את שלה. הרמטכ"ל ציין כי ישנם מנגנונים לצורך חנינה והמתקת עונש והם יפעלו על פי ההליך המקובל ולא לפי התלהמות של פוליטיקאים המבקשים לקושש קולות, כדבריו.
במהלך סקירתו הציג הרמטכ"ל לחברי הועדה סרט שבו תאר את הרפורמות שהוא מבקש להנהיג בצה"ל.