ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור מדיני באוסטרליה, אמר היום (רביעי) כי הוא עדיין תומך במתן חנינה לחייל אלאור אזריה, שנידון ל-18 חודשי מאסר בגין הריגת מחבל פלסטיני פצוע. ראש הממשלה אמר בתדרוך לכתבים כי יש לפעול לחנינת החייל בגלל התנאים הייחודיים של המקרה וההשלכות שלו על חיילים אחרים בעתיד. "חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה", אמר.



אביו של אלאור אזריה, צ'רלי, אמר היום בראיון לאילה חסון ב-103FM, כי הוא מתכוון לערער על פסק הדין: "אני מתכוון לערער וזה חד משמעי מבחינתי. אם הייתי רואה שיש צדק בכל הדברים האלה הייתי אומר 'בואו נגיע לעסקה ונסגור את הסיפור'. אבל זה ילד בן 20 שלא עשה דבר ופעל כמו כל לוחם בשטח, ו-90% מהעם יודע את זה".



נתניהו התייחס גם לחקירת אירוע הדריסה באום אל חיראן. ראש הממשלה אמר כי בדק שלוש פעמים עם המשטרה שאכן מדובר בפיגוע והדגיש כי צריך להמתין ולבדוק את המקרה "ולהגיע לחקר האמת". נתניהו הוסיף: "אם היתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו אבל אני אמתין לדוח רשמי".



גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר הבוקר כי אם יתברר שלא מדובר בפיגוע יהיה מקום להתנצל בני משפחת הנהג. על הקמפיין הקורא להתפטרותו ולהתפטרות המפכ"ל, אמר השר כי "חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח בינתיים. בשונה מחברי הכנסת הערבים, לנו באמת אכפת מאכיפת החוק ביישובים הערביים".



נתניהו גם גילה לעיתונאים כי בעוד שבועיים ייסע למוסקבה על מנת להיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. מדובר בביקור שבו יעסקו בנושאים ביטחוניים שעל הפרק: המצב בסוריה, הנושא הישראלי-פלסטיני, איראן ועוד. מדובר בביקור שלישי בשנה האחרונה. הביקור האחרון של נתניהו ברוסיה היה ביוני האחרון, אז הגיע למוסקבה לרגל ציון 25 שנים ליחסים בין המדינות.