היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב לבקשת המשטרה לגבות עדות ממזכיר המדינה לשעבר של ארצות הברית ג'ון קרי בנוגע לתיק 1000 – היחסים של ראש הממשלה נתניהו עם המיליארדר ארנון מילצ'ן. כך דווח הערב (חמישי) ב"הארץ". מנדלבליט התנגד גם לבקשת המשטרה לחקור את השגריר האמריקאי לשעבר דן שפירו. המשטרה ביקשה לחקור את הבכירים בממשל האמריקאי בנוגע לחשדות כי נתניהו פנה אליהם בבקשה להאריך את הוויזה לארה"ב של מילצ'ן, ממנו נתניהו קיבל לכאורה מתנות בשווי מאות אלפי שקלים לאורך שנים.  

לפי הארץ, בשיחות במשרד המשפטים טען מנדלבליט כי גביית העדויות מהבכירים שעבדו בממשל ברק אובמה — שבינו לבין נתניהו שרר מתח רב — הן עניין רגיש מאוד וכי מבחינה ראייתית כלל לא בטוח שהן נחוצות. לפי מידע שהגיע לידי "הארץ", ראש הממשלה עצמו אישר בחקירתו באופן כללי כי פנה לבכירים אמריקאים כדי להסדיר את הוויזה של מילצ'ן, אך הכחיש שהיה לכך קשר למוצרים שקיבל מאיש העסקים.

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט. צילום: פלאש 90
"במצב דברים זה היועץ סבור שאין צורך של ממש בגביית ההודעות", אמר ל"הארץ" מקור משפטי המעורה בפרטי הפרשה, "אנחנו נמצאים עדיין בחקירה ואם יתברר בסוף שגביית עדות מאחד הבכירים האמריקאים היא בגדר חובה — העדות תיגבה". עם זאת, הוא הוסיף, "נשתדל מאוד להימנע מצעד כזה".

כזכור, במסגרת תיק 1000 נחקרות החשדות כי נתניהו קיבל מתנות מכמה מיליארדרים שונים – בפרט ארנון מילצ'ן. לפי דיווחים שונים, נתניהו קיבל סיגרים בשווי מאות אלפי שקלים, ורעייתו קיבלה ממנו שמפנייה ורודה מסוג יקר כמו גם תכשיטים. נתניהו נחקר גם במסגרת תיק המכונה "2000", הבודק אפשרות כי רה"מ סיכם עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס על סיקור הוגן בעיתון בעד פגיעה בחינמון "ישראל היום" ותיווך משקיעים.