בעקבות גיבוש תשתית ראיות להעמדתו לדין של ראש הסגל שעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו, בוחנים במשטרה ובפרקליטות את האפשרות להציע להרו לשמש כעד מדינה נגד נתניהו בתיקים הנחקרים נגדו.



על פי הראיות שנאספו, המשטרה תמליץ להאשים את הרו בעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון, כך עולה מהודעה שהעבירה אתמול המשטרה למחלקה הכלכלית בפרקליטות. באותה הודעה נמסר כי גובשה תשתית ראייתית גם נגד עו"ד הראל ארנון, שטיפל בענייניו של הרו. הסעיפים: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.



הבדיקה בעניין נתניהו בתיק החקירה המכונה "2000" החלה בעקבות ממצאים שנאספו בעת חקירתו של הרו, שבמהלכה נתפסו בביתו הקלטות של שיחות שניהלו ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. מהשיחות עולה כי השניים ניהלו משא ומתן על אופי הסיקור של "ידיעות אחרונות" את נתניהו תמורת החלשת מתחרהו הגדול של "ידיעות אחרונות", העיתון "ישראל היום".



ממקורבים להרו נמסר כי טרם הועברו לידי פרקליטו מהות החשדות המיוחסים לו ולכן הוא אינו יכול להתייחס לסוגיה. עו"ד רועי בלכר, המייצג את הרו, מסר בתגובה: "אני מאמין ומקווה שהפרקליטות תגיע למסקנה שלא נפל רבב פלילי במעשיו של מר הרו וכי אין מקום להגשת כתב אישום נגדו".



יש להדגיש כי חקירתו של הרו התנהלה מתחילתה ועד סופה בליווי של הפרקליטות ותוך בחינה של היועץ המשפטי לממשלה, ולכן לא מן הנמנע כי הרו יזומן לשימוע בטרם ההחלטה הסופית בעניינו.



היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה ניהלה במהלך שנת 2015 חקירה סמויה נגד הרו, שבמהלכה נחקר באזהרה כחשוד, מלבד הרו, גם עו"ד ארנון, שטיפל בעסקת מכירה פיקטיבית שביצע על פי החשד הרו, של חברה שהייתה בבעלותו, שהיה עליו למכור אותה כשנכנס לתפקידו בלשכת נתניהו מסיבות של ניגוד עניינים. על פי החשד, הוא הצהיר כי מכר אותה אולם בפועל המשיך להחזיק בבעלות עליה ולהפיק ממנה רווחים, ואף לקדם את ענייניה באמצעות תפקידו הציבורי.



כמו כן נחקרו עשרות חשודים ומעורבים נוספים, בוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של חשודים, נתפסו מסמכים ומוצגים, וכן נתפסו רכוש וחשבוניות בשווי מיליוני שקלים לצורך בקשות חילוט שיוגשו בהמשך.



חשודה נוספת שהועסקה בלשכת נתניהו, היועצת הבכירה פרח לרנר, הודתה אתמול בעבירה של מרמה והפרת אמונים ובהסכמתה היא תורחק משירות המדינה לחמש שנים ותשלם קנס תמורת סגירת תיק החקירה.



לפי ההסדר, נגד לרנר תוגש תובענה לבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה. היא תודה בשורה של עבירות משמעת, כאמור העונש המוסכם שבית הדין יתבקש להטיל עליה הוא פיטורין וחמש שנות פסילה משירות המדינה. כמו כן, היא לא תוכל למלא כל תפקיד בעל אופי ציבורי במשך שנה ותחויב בתשלום קנס בסך 20 אלף שקל.