שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט התייחס הבוקר (ראשון) בכנס "גלובס" לדוח צוק איתן הצפוי להתפרסם ביום שלישי. "בני גנץ ומשה יעלון נכשלו בהכנת צה״ל ובניהול המבצע. הרמטכ״ל לשעבר זלזל בהכנת הצבא ויעלון התרשל בפיקוח על הרמטכ״ל. שניהם פעלו במערכה עצמה מתוך חוסר נחישות והססנות. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט", אמר גלנט. 

גלנט אף האשים את יעלון וגנץ בבריחה מאחריות: "שר ביטחון ורמטכ"ל מקבלים לידיהם את טובי האנשים בישראל, בנינו ובנותינו, בכח חוק. בנוסף מעמידה המדינה לרשותם למעלה מ-70 מיליארד שקלים כל שנה וסמכויות נרחבות. מצער ומביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ לב בורח מאחריות ומחפש אשמים במחדל לו הוא אחראי ישירות״.

גנץ, התייחס בסוף השבוע לראשונה לדו"ח מבקר המדינה כשהופיע בפני פורום סגור של בוגרי אמ"ן בפגישה שנקבעה מראש. במהלך דבריו אמר: "אני לא מקבל את מה שנאמר בדו"ח. אי אפשר להפעיל מערכות ולנצח מלחמות בלי מודיעין".

"בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה ומונגש, אם כי לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם המודיעין שהיה לנו במערכה הזו. באמ"ן נעשו מהפכות ורפורמות מדהימות. אני לא מקבל את הביקורת על המודיעין בדו"ח. היה אפשר לכבוש את עזה. בשום נקודת זמן לא ביקשו מאיתנו, ולא המלצנו. התוצאה של המבצע הזה היא פגיעה קשה בחמאס, שיבוש המנהרות, ייצור הרתעה והשארת חמאס בשטח כריבון. תעזבו את מה שאומרים. זה מה שאמרו המדינאים, זה מה שהמלצנו וזה מה שהושג. האם למישהו יש אינטרס לחזור למה שהיה פעם בעזה? לחזור אחורנית ברצועה?", הוסיף.