יו"ר הקואליציה דוד ביטן מונע קיום דיונים בוועדת השרים לענייני חקיקה בשל התעקשות שלו לפטר את גיל ברינגר, המתאם מטעם שרת המשפטים  איילת שקד את דיוני הועדה, משום שלטענתו ברינגר "טרק לו את הטלפון בפנים", כך  טוענים גורמים בסביבת השרה. היום (ראשון) התכנסה ועדת השרים לענייני חקיקה כדי לדון בעמדת הקואליציה בשורה ארוכה של הצעות חוק. כשהגיעו לדון בהצעות חוק פרטיות הודיע לפתע שר התיירות יריב לוין,  המשמש כנציג ראש הממשלה בוועדה, כי הוא מטיל וטו על כל הצעות החוק הפרטיות וההצבעה עליהן נדחתה למועד אחר.
 
גורמים בוועדה טענו כי ההחלטה לדחות את ההצבעות נבעה מהעימות המתמשך בין יו"ר הקואליציה דוד ביטן לבין השרה שקד סביב הצעת חוק שביטן חתום עליה, להטיל פיקוח על שכר הלימוד במכללות הפרטיות, הצעה ששר החינוך נפתלי בנט מתנגד לה בתוקף.
 
בשבוע שעבר פוצץ הדיון בוועדת השרים לחקיקה לאחר שעוזר השרה הודיע לח"כ ביטן כי הצעת החוק הפרטית, אותה אגב יזם ח"כ אראל מרגלית, לא תעלה על סדר יומה של הועדה. יו"ר הקואליציה דוד ביטן זעם ואמר כי אם כך בכוונתו להביא את הצעת החוק הפרטית ישירות להצבעה במליאה בלי לקבל את אישור ועדת השרים והוא ידאג לכך שיהיה לה רוב. במהלך השיחה טרק ברינגר את הטלפון.
 

כעת טוענים בסביבתה של שקד כי ביטן עומד בתוקף על כך שעוזר השרה יפוטר. ביטן גם מוחה על כך שוועדת השרים לחקיקה מקדמת באופן שיטתי חוקים של הבית היהודי אך מטרפדת חוקים של חברי כנסת בליכוד.
 
אחד החוקים שלא עלו היום להצבעה בגלל המחלוקת בקואליציה הוא הצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להאריך את חופשת הלידה בשבוע. בשלב זה נקבע כי ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס שוב ביום רביעי השבוע כדי לדון מחדש בכל הצעות החוק שהיו אמורות להצבעה בוועדת השרים אך נדחו. 

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן אמר כי מדובר בוויכוח עקרוני: ״חבל שהעיתונאים שוב נענים בחפץ לב לתדרוכים של שרת המשפטים איילת שקד. אני לא אתן לשרת המשפטים כיו״ר ועדת שרים לחקיקה לפגוע בליכוד, יהדות התורה,ישראל ביתנו וש״ס. מדובר בוויכוח עקרוני על מעמד הכנסת מול ועדת שרים לחקיקה. יש צורך בנוהל עבודה מוסכם בין הקןאליציה לועדת שרים". 
 
עוד טען ביטן: "לא ייגרם כל נזק לחוקים חברתיים כלשהם. נקבעה ועדת שרים נוספת לשבוע זה כדי לקבוע סדרי עבודה מוסכמים. גם אם תדחה איזושהי הצעת חוק לשבוע שבועיים לא יגרם נזק. החוק של הארכת חופשת לידה לדוגמא לא תסתיים חקיקתו עד סוף המושב, היא המתינה 68 שנה היא תוכל להמתין עוד שבוע עד לגיבוש נוהלי עבודה שיאפשרו העברת עשרות חוקים חברתיים שכיום משרד המשפטים ומשרדים נוספים מונעים את חקיקתם מסיבות שונות.
ביחס למרכז ועדת השרים מטעם שרת המשפטים אכן יש לנו טענות אך הן ייסגרו באותה ישיבה והוא לא הבעיה המרכזית".