חשד למניעים זרים: בנו של בכיר במשרד מבקר המדינה ואחד האחראים על הדוח של צוק איתן שיתפרסם השבוע הוא פעיל פוליטי מרכזי במפלגת 'הבית היהודי' ונחשב כמקורב לשר בנט, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 10. מדובר בראש יחידת הביטחון במשרד מבקר המדינה תא"ל במיל' איינהורן שבנו דורון מקורב כאמור לאחד משרי הקבינט במבצע 'צוק איתן', שהדוח צפוי לפרגן לו.



ממבקר המדינה נמסר בתגובה לפרסום: "משרד מבקר המדינה דוחה כל ניסיון לרמוז כאילו תא"ל איינהורן פעל ממניעים לא ענייניים. הביקורת נעשתה על ידי צוות גדול תוך ניהול ובקרה של מבקר המדינה. בנו של איינהורן הוא אדם בוגר המנהל את חייו באופן עצמאי בנפרד מאביו ונמצא במקום ה-113 ב'בית היהודי'. כל מי שיקרא את דוח המבקר ביום שלישי יראה שבנט אינו ציר מרכזי בדוח".



יו"ר הקואליציה וחבר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ דוד ביטן, הגיב על הפרסום ואמר: "אפנה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה לקיים דיון דחוף בוועדה על ניגוד העניינים ואם הפרטים בפרסום נכונים אדרוש את ביטול הדוח".



הדיווח שגוי? הציוץ שמכחיש את הידיעה. צילום: מתוך טוויטר
הדיווח שגוי? הציוץ שמכחיש את הידיעה. צילום: מתוך טוויטר



מכריו של דורון ביינהרון צייצו הערב בטויטר כי מדובר ב"פייק ניוז" וכי הוא מעולם לא התמודד על ראשות פורום הצעירים של 'הבית היהודי'. כמו כן הוסיפו המקורבים כי מדובר היה בפרסום סאטירי, שהפיק משרד פרסום.