בשבועיים האחרונים מתנהל ויכוח בין שרת המשפטים איילת שקד ממפלגת "הבית היהודי", לבין חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר הקואליציה ממפלגת "הליכוד". הוויכוח נסוב סביב ועדת השרים לחקיקה, ששקד עומדת בראשה. במהלך הוויכוח בין השניים דחתה הוועדה בשבוע שעבר 26 הצעות חוק שהייתה אמורה לדון עליהן. בתגובה, הטיל אתמול השר יריב לוין מ"הליכוד" וטו על כל ההצעות שהקואליציה נטתה לתמוך בהן, על אף סיכום קודם עם לשכת ראש הממשלה. אחרי הדיון שהתקיים בישיבת הנהלת הקואליציה דרש ביטן את פיטוריו של אחד מיועציה של שקד, שאחראי על ההכנות לוועדת השרים, בטענה שהיועץ דיבר אליו בחוצפה וניתק בפניו את הטלפון.
מגישי תוכנית הבוקר של 103FM, שי גולדשטיין, אורי גוטליב ולאה לב, התקשרו הבוקר (שני) לח"כ ביטן כדי לנסות לפתור את הסכסוך. "הuויכוח הוא עקרוני בין הכנסת לממשלה, אל תזלזלו בו", אמר, "הוויכוח הוא על מי קובע. הם חושבים שהם קובעים לבד ואנחנו חושבים שאם הדברים לא יתואמו איתנו, זכותנו גם להיות נגד. גם הם קובעים וגם אנחנו, הרעיון הוא שאנחנו אומרים בואו נתאם את ההחלטות. אם אין תיאום של ההחלטות אז אנחנו לא מחויבים למה שלא תואם איתנו. והיא (שקד) אומרת לא, מה שאני קובעת אתם תעשו. זה לא בבית ספרנו. לפעמים על מנת להביא תוצאות צריך לריב, מה לעשות, זה החיים".


 
"אני לא חבר בוועדה הזו כי אני לא חבר ממשלה. אני מגיע כיו"ר הקואליציה כשאנחנו מתואמים לפני זה", הדגיש ביטן. "בדרך כלל אנחנו משיגים תיאומים. בזמן האחרון יש איזושהי הרגשה של התרופפות בעניין הזה. כנראה שגבה ליבה של השרה. היא חושבת שהיא כבר אני לא יודע איפה נמצאת. אני לא יודע, צריך לשאול אותה. גבה ליבה וצריך להוריד את העניין הזה".

אולי ננסה לעשות סולחה?
"יש לנו פגישה איתה היום ושם נדבר. לא נראה לי שבטלפון אפשר לעשות סולחה. אתה אל תתווך לי. לא לא, אין צורך, אין צורך. אני לא רוצה. אי אפשר לסגור, זה עניין יותר מדי רציני. זה עניינים רציניים מדי מכדי לסגור אותם בטלפון. ועוד תיווך שלכם? אוי ואבוי. מי אמר שלא נפתור את זה? נפתור את זה היום. אם אני לא אפתור איתה היום, אני אדבר אתכם. דברו איתי מחר בבוקר, בסדר? אולי ביניכם אתם עושים גישור. תעשו גישור אחד מול השני".
המדינה עוצרת את נשימתה כדי לדעת האם אתה מסכים לגישור
"אז אני לא מסכים. מה הבעיה? חוץ מזה, מה זה כל המדינה? כולם שומעים אותנו עכשיו? אני רואה שגם גבה לבכם, אתם חושבים שכולם שומעים רק אתכם. אני צנוע מכיוון שאני בכל תפקיד שעשיתי אני מרגיש שהוא זמני, על מנת שלא אחשוב שאני מורם מהעם, הבנת אותי?". 
אתה עושה טעות
"יכול להיות. אם כן, מחר אני מתנצל". ביטן הסכים לשוחח שוב מחר עם מנחי התוכנית במידה והיום לא ייפתר המשבר.