בעוד כשבועיים צפוי בג"ץ להכריע בעתירה שהוגשה על ידי חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) וחבר מפלגת העבודה אלדד יניב, אשר דורשים להורות ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט ולמשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות, המכונה "תיק 3000".



עורך הדין יוסי כהן, שהשיב לעתירה לבג"ץ בשם ראש הממשלה, טען אתמול שהשיטה של מרגלית גובלת בשיבוש הליכי חקירה ושמטרתו המרכזית היא האדרת שמו במסגרת הקמפיין שלו לראשות מפלגת "העבודה". ח"כ מרגלית התייחס הבוקר (שני) לדבריו של עו"ד כהן ואמר בראיון לגבי גזית ב-103FM כי הוא בטוח שבג"ץ יורה למשטרה וליועמ"ש לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות. 

"הבג"ץ יידון בתחילת חודש מרץ ואז נראה מה הוא יגיד. עורכי הדין של נתניהו בוחרים שלא להתייחס לאף טענה עניינית, מה שמחזק מאוד את התחושה שראש הממשלה מעורב אישית בפרשה".





בהמשך התייחס ח"כ מרגלית לסרט "צוללים לשחיתות" שרץ ברשת, ומנה את "הדברים החמורים" כלשונו שמוצגים שם ונוגעים לפרשה: "הראשון הוא שיש מסמך המראה ששולם שוחד באחת מעסקאות הצוללות הגדולות של ישראל. השני הוא שיש מסמכים אחרים, מאוד מפורטים, שמראים איך אותה חברה עצמה שיחדה שני ראשי מדינות אחרים, כולל העברות כספים. השלישי הוא אמירות מאוד קשות על כך שנתניהו הכניס את אנשיו הקרובים לתוך העסקה, להיות מתווכחים, ב-2009, ברגע שהוא נכנס. הרביעי הוא מכרז בין חמש מדינות, שהיו באמצע המכרז, גרמניה בכלל לא הייתה בין המובילות, הוא בוטל, ואחרי שנה חזרו רק הגרמנים בלי מכרז כלל. השישי הוא שמשה יעלון העיד שהוציאו אותו מהעסקה והעבירו אותה ממשרד הביטחון למשרד ראש הממשלה. השביעי הוא שחמישה ימים אחרי שהבאתי את הדו"ח הקודם, על מי הבעלים של המספנה, שהוא שר הביטחון הלבנוני, שבונה לנו את הספינות, פשטו מהמשטרה על משרד הביטחון והחרימו מסמכים".


"זה כבר לא בדיקה, יש פה עדויות לשוחד", טען ח"כ מרגלית. "אני לא אומר בדיוק מי מעורב, למרות שיש לי הרבה יותר פרטים שלא פרסמתי כלל, כי אני מרגיש אחריות והעברתי את זה למשטרה בלבד. מה שאני מבקש, זה תעברו בבקשה מבדיקה לחקירה, כי כל יום שזה לא נחקר בחקירה, זה זמן לשיבוש ראיות. עובדה שחלק מהבדיקות נהיו לאחרונה הרבה יותר רציניות, אחרי שהנחנו מסמכים על השולחן של המשטרה והיועמ"ש. אני חושב שזה עניין קשה מאוד, כי האדמה רועדת. זו עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. כל מיני אנשים מעורבים בתוך הסיפור הזה. אני חושב שקשה מאוד להיכנס אליו, כי זה כמו להיכנס לשדה מוקשים ואתה פתאום נוגע במקומות מאוד קשים. אני מבקש שיחקרו את זה, שייכנסו לעומק. אם אני מביא מסמכים באמצעי הדלים, אז אולי אתם יכולים להביא הרבה יותר ולרדת לשורש האמת".

אתה מצפה שבג"ץ יחייב את המשטרה והיועמ"ש לפתוח בחקירה פרונטלית בפרשת הצוללות?
"אני בטוח שכן ואני בטוח שזה ייפתח. יש פה סימנים לאחת העסקאות הבלתי הגיוניות, עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות ישראל, שהשתלטו עלי מקורביו של ראש הממשלה".

על דוח מבקר המדינה בנושא צוק איתן שצפוי להתפרסם מחר אמר ח"כ מרגלית: "אני יודע שמשרד הביטחון וצה"ל מקבלים הרבה מאוד מאוד כספים, הרבה יותר ממה שאנחנו מדמיינים. ואני מצפה שסדר העדיפויות יהיה אמיתי, ושלא יערבבו ביטחון עם זה, שמי שקרוב למקבלי ההחלטות גוזר קופון. כי אז זה הופך מדינה מדמוקרטיה לרפובליקת בננות. זו התמוטטות של כל המערכת".

בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם