הדיל במירוץ להסתדרות נחשף: לאחר שהמועמדת ליו"ר ההסתדרות שלי יחימוביץ' וח"כ איתן כבל הכחישו קיומו של הסדר ביניהם, על רקע הריצה של יחימוביץ' מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן, הערב (חמישי) חשפו בערוץ 2 ובערוץ 10 שיחה נדירה שקיים כבל עם עסקנים של מפלגת העבודה. בשיחה חושף כבל את הדיל בינו לבין יחימוביץ', וכן את דעתו על יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. השניים מכחישים נמרצות קיומו של דיל שכזה. לפי הדברים, יחימוביץ' תרוץ בעזרת סיעתו של כבל, שבתמורה רוצה את כוחה של יחימוביץ' במפלגת העבודה בה הוא מתכנן לרוץ לתפקיד יושב הראש.  



בשיחה עם חברי הסיעה שלו בהסתדרות אמר כבל בהקלטה: "אני רוצה להסביר לכם את הדברים, אני רוצה ללכת עם שלי ביחד להסתדרות, שלי מחויבת לתמיכה בי ליושב ראש המפלגה. זאת ההזדמנות הגדולה שלי לקחת את החלום שלי ואני צריך את העזרה שלכם בעניין".
"הסיעה לא הוקמה עבורך ולא הוקמה עבורו ולא הוקמה עבור אף אחד", אמר כבל. "היא הוקמה עבורי ואני רוצה להזכיר, אמרתי שהסיעה היא כלי כדי לקדם אותי. כל כולה כל המהות שלה הייתה כדי כדי לקדם אותי. לא מעניינת אותי ההסתדרות, לא מעניין אותי להיות בהסתדרות, לא מעניין אותי". כבל אף חשף את דעתו על יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג: "הוא תחמן ורמאי. הוא לא שווה במפלגה אין לו כוח אמיתי שם. הוא לא עופר עיני שסוחף אנשים הוא לא מסוגל, זו ההזדמנות של חיי".

בעקבות הדברים התעוררה סערה במפלגת העבודה. בתגובה לדברי כבל אמר הרצוג: "הערב נחשפה קומבינה מושחתת חמורה ביותר שחייבת להוביל את המעורבים בה למסקנות אישיות. מדובר במרמה והפרת אמונים מול הציבור הרחב, חברי ומתפקדי מפלגת העבודה. אי אפשר להגזים בנזק שנגרם לנו אבל אנחנו נדע להתגבר, להתחזק ולהוביל את המפלגה על ערכיה המדיניים והחברתיים בחזרה להנהגת המדינה". 

כבל ויחימוביץ' רקחו דיל? צילום: מרק ישראל סלם
כבל ויחימוביץ' רקחו דיל? צילום: מרק ישראל סלם


"אף אחד לא חושב שמפלגת העבודה שהייתה עם 24 מנדטים תיראה פח אשפה", אמר כבל בהקלטה. "היום. פתאום גם לי נוצרה הזדמנות. יכולתי להיות יו"ר קק"ל, יכולתי להיות יו"ר 'אמו'. לא רוצה! או שאני יושב ראש מפלגת העבודה או שאני חלק ממפץ שיפוצץ את כל הפוליטיקה הישראלית, או שאני הולך הביתה. לוקח את הבית החברתי ואומר 'חבר'ה, תלכו תזדיינו כולכם".

על יחימוביץ' הוסיף: "אני רוצה שהיא תנצח כי זה מכפיל כוח גם הניצחון שלה וגם הכוח שלה הוא לא פחות מ-20 אחוז ממתפקדי העבודה. אפשר להגיד עליה הרבה דברים, אני לא מאוהביה אבל היא יש לה 'שיעים', מה ששלה שלה".

ח״כ שלי יחימוביץ׳ מסרה בתגובה: "לא היה ולא יהיה דיל, לא בעל פה ולא בכתב. איתן כבל לא ביקש, לא התנה ולא העלה תמיכה שלי בו וממילא הנושא לא עלה. תומכי במפלגה הם אנשים חופשיים שאינם מקבלים פקודות מאיש. ההחלטה שלי במי לתמוך תהיה כמו תמיד על פי מה שטוב ונכון למפלגה ולמדינה ולא על בסיס קומבינות פוליטיות כאלו או אחרות, ואני מציעה לניסנקורן לחדול ממאמציו הנואשים לסכל בחירות, כי הבחירות הן עובדה מוגמרת". 

ח"כ איתן כבל הגיב גם הוא לדברים: "את שאמרתי בשיחה אמרתי מתוך משאלת לב, שאפילו אני איני יודע אם ארצה לממשה. אין ולא היה דיל ביני ובין שלי, לא בקשתי ממנה לתמוך בי לראשות המפלגה וממילא היא גם לא הבטיחה זאת. הדלפת קטעים סלקטיביים משיחה בת שעות ארוכות היא עוד פרפור אחרון של ניסנקורן ומשפחת עיני למנוע התמודדות, ומאמצים אלה מעידים על הפחד שהם חשים. להדלפה יש ערך רכילותי ובוודאי לא משפטי. בחירות יהיו ועל ניסנקורן להשלים עם כך". 

איציק יואל ולאון בן לולו, מראשי סיעת הבית החברתי בהסתדרות עתרו הערב לרשות השיפוטית של ההסתדרות בדרישה לבטל את ההסכם שנחתם עם חבר הכנסת איתן כבל המאפשר לח"כ יחימוביץ' להתמודד לראשות ההסתדרות במסגרת הסיעה. התביעה הוגשה באמצעות עורך הדין אילן בומבך והיא נידונה כעת.