"הסיכולים שלנו נמשכים גם בימים אלה. לנו הכתובת היתה ברורה מהרגע הראשון- איראן היא שעומדת מאחורי הפיגוע הנפשע. איראן יזמה, תכננה ובזכות עושה דברה חיזבאללה וגם ביצעה", כך פתח היום (שני) ראש הממשלה נתניהו את דבריו לציון 25 שנים לפיגוע בבואנוס איירס. ארגנטינה. נתניהו המשיך את הקו התקיף שלו כנגד איראן, שמאפיין אותו לאורך כל ימיו כראש ממשלה, וציין: "אם זה לא הספיק, קיבלנו שנתיים לאחר מכן עוד הוכחה לתוקפנות האיראנית שלא יודעת מעצור. הזהרנו אז ממפלצת הטרור שצומחת בחסות איראן והמחלה ששולחת גרורות לרחבי העולם כולו, עדיין פה. מאז הפיגוע בארגנטינה איראן בעזרת שלוחיה-חיזבאללה טוותה רשת של טרור.



"איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בתבל. יש צורך להלחם בטרור הזה כי זו רק אחת מזרועות התוקפנות האיראנית: שואפת לקדם נשק גרעיני, מקדמת תכנית טילים בליסטיים וזורעת חוסר יציבות באזור. המשטר ממשיך לאיים על ישראל בהשמדה. אחד מגורמי הביטחון שלנו מעריך שלמעלה מ-80% מבעיות הביטחון שלנו נובעות מאיראן. איננו נרתעים ואנו גם בונים את כוחנו. מאז הפיגוע בארגנטינה ישראל התעצמה מאוד. נתנגד בתוקף לחימוש חיזבאלה בנשק מסוכן. הקווים האדומים שלנו הם גם עבים, גם ברורים ואיננו מהססים לפעול כדי לקיים אותם".



נתניהו עצמו נמצא ביום עמוס מאוד מבחינתו. לאחר שהתייחס לפיגוע בארגנטינה, נפגש עם ראשי נציגויות ישראל באסיה והפאסיפיק במשרד החוץ, ודן עמם בהתפתחות הכלכלית של ישראל באזורים הספציפיים האלה: "השווקים הגדולים הם באסיה. עם התרחבות הקשרים של ישראל עם הודו וסין אני רוצה שניתן לזה ביטוי. סיכמתי עם מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, להקים שתי חטיבות חדשות במשרד: חטיבת סין וחטיבת הודו.



זה מראה את החשיבות המתמשכת שיש לנו למול שתי המעצמות הגדולות הללו.  יש הרבה עבודה מה לעשות, ויש חומות בירוקרטיה שצריך לפצח וזה חשוב מאוד מאוד. עלינו להמשיך להדק את הקשרים הללו על סמך האינטרס שלנו לפתוח שווקים חדשים ולפתח מוצרים. באסיה והפאסיפיק נמצא חלק גדול מאוכלוסיית העולם. זה כוח בולט. עוברים לכלכלת שוק גלובלית ועוברים לשינוי מהפכה טכנולוגי.



מאוחר יותר, סמוך לשעה 17:00, צפוי ראש הממשלה להתייצב בביתו לקראת חקירתו בפרשת 1,000, במה שתהיה החקירה הרביעית שלו במסגרת מספר פרשות בהן הוא נחקר על ידי המשטרה. על פי ההערכות, החקירה עצמה תימשך ולא תהיה האחרונה בנושא".