מספר ימים אחרי שהכריז על ריצה להנהגת המדינה, שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס בכנס פעילים ברחובות לפרשת אלאור אזריה. "ישראל ביתנו השתלטו על האירוע - שרון גל חבר הכנסת לשעבר התייצב בבית המשפחה וייעץ להם לא לקבל את הייצוג של הסנגוריה הצבאית ושהם כבר ידאגו לו לסנגור", אמר בהקלטה ששודרה הערב (שלישי) בערוץ 2, "השם שלי מוזכר על ידי הסנגורים יותר מאשר השם של החייל, גם בראיונות שלהם אחרי - כי מישהו שילם להם. יש אנשים שרוצים לעשות מהסיפור אירוע פוליטי על חשבון המשפחה המסכנה ועל החייל". הוא הוסיף כי "סנגור רציני היה מגיע לאזריה ואומר לו 'תשמע, אחרי מה שאמרת ושיש עדויות כאלה - אתה תורשע. תודה, תביע חרטה ותבקש מחילה'".



יעלון סיפר כי ביום שישי, לאחר חשיפת האירוע, הוא הגיע לקריה ונתקל בשלטים שבהם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נראה עם תרבוש וכתוב: "איזנקוט תתפטר, וקח איתך את ביבי ובוגי". הוא תהה: "מי מימן את זה? המשפחה? מישהו החליט לעשות פוליטיקה על חשבונם". שר הביטחון לשעבר ציין כי "להארכת המעצר בבית הדין הצבאי בקסטינה הגיעו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, וברוך מרזל ובנצי גופשטיין ומשה פייגלין וחבר כנסת אורן חזן, והם התנפלו על בית המשפט - 'הוא זכאי'". 



צוות ההגנה של אלאור אזריה. צילום: תומר אפלבאום, הארץ, פול



השר לשעבר הוסיף כי "באותו היום בשעות הצהריים בנט זיהה את הפוטנציאל והעלה פוסט שבו גיבה את החייל. במוצאי השבת הוא התקשר להוריו של אזריה". לדבריו שר החינון התנפל עליו ועל ראש הממשלה והרמטכ"ל - מדוע הם לא מגבים את החייל. "כשהגעתי לכנסת ביום שני תקפו אותי - מי יגן על הצבא אם לא שר הביטחון", תהה. הוא סיכם בטענה ש"בשלב מסוים נתניהו עבר לצד השני כי פורסם סקר לפיו רוב הציבור תומך בחייל".