הרבה מאוד זמן לא נראה דיון כל כך סוער במליאת הכנסת. לאחר עיכובים ארוכים הובאו היום (רביעי) לאישור בקריאה טרומית שתי גרסאות של "חוק המואזין" - האחת של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ושל יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), שקיבלה תמיכה של ועדת השרים לענייני חקיקה והצעה נוספת של יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב. הדיון במליאה הפך להיות סוער במיוחד לקראת ההצבעה, כשהח"כים הערביים קראו "אללה אכבר" בסיומה של ההצבעה. ראש הממשלה נתניהו, נעדר מההצבעה.

ההצעה של יוגב וביטן קובעת כי לא יותר להפעיל מערכות כריזה מבתי תפילה בין השעות 23:00 בלילה ועד 07:00 בבוקר ובשאר שעות היממה יוטלו הגבלות על רמת הדציבלים של מערכות הכריזה ואילו הצעתו של ח"כ אילטוב גורפת ואוסרת השמעת כריזה בכל שעות היממה. שתי הצעות החוק עברו ברוב של 55 ח"כים שהצביעו בעד, ו-47 ח"כים שהצביעו נגד.
מהומה בכנסת בזמן הדיון על חוק המואזין


כזכור, ההצעה עברה לאחר שהחרדים, שחששו מפני פגיעה בצופר השבת, הסירו את התנגדותם. בנוסף נקבע כי העובר על הוראות החוק יהיה צפוי לקנס של 10,000 ש"ח. בהמשך תהליך החקיקה צפוי איחוד של שתי הצעות לקראת נוסח מוסכם. 

חברי הכנסת זוהיר בהלול, ומתנגדי הצעת החוק: "מדובר בהכרזת מלחמה על הציבור הערבי, זאת מלחמה בין נאורים לבין חשוכים, בין שפיות לבין גזענות, אני איש של שלום ולא שונא יהודים, אבל למה אתם עושים לנו את זה. בגללכם, בגלל חוסר הבושה שלכם, אתם מכריזים מלחמה של יהדות נגד איסלאם, זאת בושה וחרפה.
 
קודם לכם קרעו חברי הכנסת טאלב אבו עראר, איימן עודה ואחמד טיבי לגזרים את הצעת החוק, כשהאחרון השמיע מעל הדוכן את קריאת המואזין בערבית, לקול מחאתו של אורן חזן, שקרא לעברו: "אתה פושע ועבריין". טיבי אמר כי אללה הוא אכבר היא קריאה לתפילה, היא לא מפגע והיא לא רעש. הוא פנה לח"כים החרדים והדתיים לא לתת יד להצעה והוסיף: "לעולם לא יושתק קול המואזין. הקריאה אללה הוא אכבר תמשיך להדהד למרות נתניהו, אילטוב, ויוגב"  
 היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר לאחרונה במפגש עם חברי כנסת של הרשימה המשותפת כי הוא מתנגד להצעת החוק שהיא לדבריו מיותרת שכן ניתן להטיל מגבלות על רעשים הבוקעים מבתי תפילה באמצעות החקיקה הקיימת. ארגונים שונים כבר הודיעו כי יעתרו לבג"ץ אם החוק יאושר.

חברת הכנסת ציפי לבני הוסיפה: "חוק המואזין לא נועד למנוע רעש - אלא להפיץ שנאה והוא לא עניין של ערבים אלא של ישראלים גאים ומתונים שחייבים להילחם ביחד על אופיה של מדינת ישראל. הממשלה הזאת תעשה הכל כדי להתסיס את השטח ולהרוס את היחסים בין יהודים לערבים. חוק המואזין הוא כתם ופגיעה קשה במרקם החיים המשותפים פה.

ח"כ זהבה גלאון הוסיפה: "קואליציה קטנה עלובה גזענית ורדודה נכנעה לכמה קיצוניים עלובים וכולכם מתייצבים ועושים תחרות מי יצהיר יותר נאמנות על שנאת ערבים אתם לא נרוומילם זו אחת הימים הכי מחפירים שאני זוכרת בכנסת ישראל. פשוט קואליציה עלובה, אתם עלובים. מי חשב שנגיע ליום הזה שמתשמשים בכנסת כדי לפגוע במיעוט, במקום שנכבד את המנהגים ואת המסורת, זה מה שאנחנו עושים, פשוט בושה, אי אפשר להירגע מזה. אמרה לארדן - קודם תתנצל על אום אל חיראן לפני שאתה קופץ".