חוק המואזין, שעבר היום (רביעי) בקריאה טרומית, ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית, וכלל הרבה מאוד התבטאויות חריפות בין חברי כנסת מהימין ומהשמאל. בעוד שבקואליציה חגגו את ההישג, חברי הכנסת הערביים קראו לא לציית לחוק, לכשיעבור. בן כספית ואריה אלדד, שהציע בעבר את החוק הזה בתקופת כהונתו בכנסת ונדחה, ריאיינו את יוזם החוק, ח"כ מוטי יוגב, ב-103FM ואת חבר הכנסת אחמד טיבי, וניסו להבין האם מדובר בחוק פופוליסטי או חוק לגיטימי בתקופה לא פשוטה.   



תחילה התייחס ח"כ יוגב לאפשרות כי הפריימריז לראשות מפלגתו, הבית היהודי, יוקדמו: "אני רוצה להקדים את הפריימריז, בירכתי אותו, כי בעבודה ובליכוד כבר החלו להתכונן. חשב ראש המפלגה שלנו שכדאי להיות ערוכים ומוכנים, ייתכן שיש אחרים שהיו רוצים מועד אחר. בירכתי אותו על המהלך. זה מה שיש להגיד לפריימריז הראשון של הבית היהודי. בפריימריז אני לא עתיד להתמודד. זה רק ליו"ר. לנבחרים מדובר על אזור נובמבר 17, ואני מקווה שאשדרג את מקומי לכיוון של שר בבית היהודי. הקדמת הפריימריז לראשות היא עניין נכון. נראה מי יהיו המועמדים, ואז אחליט במי לתמוך. יש לנו הרבה מה לשפר".



למה זה הפך למשהו כל כך אמוציונלי
"זה אמוציונלי כי הח"כים הערביים מביאים את הכל לאותה נקודת רתיחה. אני שמח שאני נשען על ענק כמוך (אריה אלדד)".



בחוק הקיים יש את כל הפתרונות


"אני אתן דוגמה מהצבא. אם יש לי את הגדרת המטרה בפקודה צבאית, את המטרה מנסחים הכי מצומצם שאפשר, אבל אם משהו לא יובן או יקויים, אז מוסיפים אותו לתוך המטרה. משנת 1961 אף אחד לא חשב שצריך לאכוף את החוקים האלה, אנשים לא ישנים את שנתם. כנראה שאנשים לא הבינו. היה צורך לצמצם את הסיכון הזה. צמצמנו את שעות הלילה. רמקולים הם ב-100 השנה האחרונות. גם אפליקציות ושעונים מעוררים יכולים לעזור במקרה הזה".






רואה את משטרת ישראל פורצת למסגד?


"אני רואה אכיפה כמו כל חוק, יבואו המאמינים לבית התפילה ולמסגד, ויתפללו, בלי שהם יפגעו בישנים. לא עובדים את האלוהים מתוך פגיעה באנשים ובשנתם. גזל שינה אי אפשר להשיב".



לא פותרים בעיות כאלה באמצעות חקיקה


"הייתי שמח מאוד שנעשה כל דבר בהידברות, ובנקודה הזאת, שפנו אליי משבע ערים מעורבות, והתכנסנו, ניסינו הידברות, אז קיבלנו דברים יותר גרועים מהמתנגדים. זקנים, נשים, ילדים ותינוקות לא מצליחים לישון. הצד השני השיב מלחמה. הם אומרים שהיו פה לפנינו ויהיו פה אחרינו, אז יש לי תשובה עבורם - מסגד היה בהר הבית 550 שנה אחרי בית המקדש. מותר לנו במדינת ישראל ייתנו לאנשים לישון את שנתם".



מי שהגיב לדבריו של יוגב, היה ח"כ אחמד טיבי, שקרע את המסמך במליאה במחאה על ההחלטה: "מוטי יוגב שיקר אתכם. הניסוח הראשון של החוק שלו, דיבר על כך שצריך להפסיק את קריאות המואזין בגלל הסתה. אחרי שהוא הגיש את ההצעה אמרו לו בכנסת שזה לא יתפוס כי זה לא חוקי, ואז הוא הלך על חוק המטרד והרעש.



"יש פה ניסיון לגזור קופון ימני, גזעני, שבסופו של דבר, בנימין נתניהו דחף אותו ורוצה לקדם אותו לקריאה טרומית בלבד. קול המואזין היה לפני מוטי יוגב ויהיה אחרי . אין צורך בחוק הזה, זה חוק מיותר, שרים רבים התנגדו אליו והצביעו בגלל משמעת קואליציונית. קרעתי את ההצעה כי היא ראויה לפח האשפה, וכך זה יהיה".