התפתחות משמעותית בתיק המתנות: ערוץ 2 דיווח הערב (רביעי) כי בעדות השנייה שנגבתה מהמיליארדר ארנון מילצ'ן במסגרת פרשה 1000, הוא ביצע נסיגה מעדותו הקודמת וריכך אותה בשני נושאים. הראשון הוא סכום המתנות שנתן מילצ'ן לנתניהו והשני הוא מודעותו של רה"מ למתנות. במשרד המשפטים הגדירו את השינוי בעדות כפאנצ'ר, ולכן הוחלט שעדותו של ג'יימס פאקר חיונית למרות הקושי לגבות עדותו. עם זאת, במשטרה עדיין מאמינים כי יש כאן תיק.



נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90
נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90



בערוץ 10 דווח הערב כי מילצ'ן שוחח אתמול עם המקורבים לו ואמר: "לא היתה לי תכנית-על עם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר לחלק את נטל המתנות עם נתניהו, פאקר פעל ישירות מול משפחת נתניהו. אני הכרתי לביבי את פאקר, הוא שותף שלי, אבל מעבר לזה הקשר ביניהם היה ישיר". בסביבתו מדגישים כי "למילצ'ן אין מוטיבציה להפליל את ביבי בכל מחיר, הוא לא מני נפתלי, אבל בהחלט אמר את האמת על כל אי הנעימות הכרוכה בכך". 

עוד דווח, כי למילצ'ן לא נעשה חיקור דין בביתו שבלוס אנג'לס, אלא השלמת חקירה קצרה של שעתיים על דברים שדיבר עליהם בעבר, כדי לחזק את העדות הקודמת שלו לפיה העניק לנתניהו ורעייתו סיגרים ומשקאות. 

שלשום דווח כי במהלך חקירתו הרביעית של ראש הממשלה נתניהו בפרשות בהן הוא מעורב, הוא עומת עם עדות שמסר ארנון מילצ'ן בסוף השבוע שעבר לחוקרי יחא"ה שהגיעו לביתו בלוס אנג'לס, במסגרת הצהרה משלימה, שלמעשה חיזקה והוסיפה פרטים משמעותיים לגבי חקירת פרשת 1000. גורם המעורה בפרטי החקירה ציין כי עדיין חסרים שני חיקורי דין, של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ושל שלדון אדלסון, בעלי עיתון ישראל היום. 

 לנוכח הראיות שבידי החוקרים ולאור ההצהרה המשלימה של מילצ'ן וכן לנוכח הגרסה שמסר אמש ראש הממשלה, החוקרים צפויים לסכם את התיק כבר במים הקרובים, כשעל פניו התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת טובות הנאה מצד ראש הממשלה. 

חשוב להדגיש כי ממצאי החקירה יועברו תחילה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט שמלווה את החקירה על כל שלביה, ורק דבר בלתי צפוי, כך על פי גורמים המעורים בפרטים, יגרמו לו להסתייג ממצאי החקירה. יחד עם זאת ייתכן בהחלט כי לנוכח הדברים, יבקש מנדלבליט לבצע חקירה נוספת של נתניהו בימים הקרובים. 

מטעמו של מילצ'ן נמסר: בהמשך לפרסומים הרינו להבהיר שלא ידוע לנו מי המקורבים המצוטטים בשם מר מילצ'ן, ולא ידוע על איזה שינוי ממשי בעדותו.