בצל הדיווחים (וההכחשות) על כך שרוסיה נתנה אור ירוק לישראל לתקוף בסוריה, נפגשים כעת במוסקבה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים, אשר מחזיקים במערכת יחסים טובה לאורך השנים, דנים במעורבות הרוסית בסוריה, וכן על ההתפתחויות במזרח התיכון. שנתניהו צפוי להדגיש את עניין המסוכנות של איראן באזור במהלך השיחה. 



עוד לפני הפגישה אמר נתניהו: "הביקורים התכופים שלנו משקפים ידידות אמיתית וגם הידוק יחסים בכלכלה, בטכנולוגיה, בתיירות, בתרבות. גם בגשר החי של מיליון דוברי רוסית שנמצאים בישראל. אחד מהם מתרגם אותנו כעת. אבל בהקשר הזה אני רוצה לציין שבחודשים האחרונים סיימנו את הסכם הפנסיות בינינו. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית. אחד הדברים שאנו נאבקים בו במשותף הוא הטרור של האסלאם הקיצוני.



"כמובן שבשנה האחרונה הייתה התקדמות משמעותית במאבק נגד הטרור של האסלאם הקיצוני הסוני בהנהגת דאעש ואל קעידה, ולרוסיה יש תרומה חשובה מאוד. מובן מאליו שלא היינו רוצים שהטרור הזה יתחלף בטרור של האסלאם הקיצוני השיעי שמונהג על ידי איראן. אני מודה לך על הברכות לחג הפורים. לפני 2500 שנה בפרס העתיקה היה ניסיון להשמיד את העם היהודי, שלא צלח, ואותו אנחנו מציינים בחג הזה. והנה היום יש ניסיון והממשיכה של פרס, איראן, להשמיד את מדינת היהודים.



"הם אומרים את זה בצורה הכי ברורה, חורטים את זה על הטילים הבליסטיים שלהם. אני רוצה כמובן לומר בצורה הכי ברורה - ישראל היא היום מדינה, יש לנו צבא ואנו מסוגלים להגן על עצמנו. אבל האיום של האסלאם הקיצוני השיעי הוא לא רק עלינו אלא על האיזור ושלום העולם ואני יודע שאנחנו שותפים ברצון למנוע ניצחון כלשהו של האסלאם הקיצוני מכל כיוון". אמש אמר נתניהו כי ניצחון על הטרור של דאעש לא יכול להביא להתגברות הטרור של איראן וגרורותיה. לא מחליפים טרור בטרור".



בנוסף, נתניהו מתכוון להעלות שוב בפני הנשיא פוטין את העובדה שרמת הגולן אינה מהווה חלק מהדיון בכל מתווה. לנסיעת ראש הממשלה התלווה השר זאב אלקין, ראש המל"ל בפועל תא"ל (במיל') יעקב נגל, ראש הסגל יואב הורוביץ, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי והמזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו.