שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, התייחס הערב (ראשון) לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הפרסים ניסו להשמיד את עם ישראל בעבר והם מנסים להשמיד אותנו כיום, דברים שנתניהו אמר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והאשים אותו בסילוף ההיסטוריה. בציוץ שפרסם זריף בחשבון הטוויטר שלו, הוא טען כי נתניהו מספק היסטוריה ומזוייפת ומעוות את התורה לצורך "שקריו הגזעניים", והוסיף כי נתניהו עושה זאת "מכוחו של הרגל".



זריף ציין גם בציוץ שלוש פעמים בהם לטענתו הצילו הפרסים את העם היהודי מהשמדה. במגילת אסתר, שם לפי זריף, הפרסים הצילו את היהודים מידי המן האגגי, בזמן הצהרת כורש, אז המלך הפרסי אפשר לעם ישראל שבבבל לחזור לארץ ישראל ובמהלך השואה כאשר לטענתו יהודים שברחו מאירופה מצאו מפלט בישראל.





כזכור, זריף התייחס לדבריו של נתניהו בפגישתו עם פוטין, אז אמר נתניהו שפרס ניסתה להשמיד את העם היהודי, ניסיון אשר לא הצליח לפני 2,500 שנים. "היום יש ניסיון של היורשים הפרסיים, איראן, להרוס את המדינה של היהודים", אמר נתניהו שהוסיף כי "זה ניכר באופן ברור ממבט בטילים הבליסטיים שלהם". לאחר מכן חזר נתניהו על דבריו בפגישה עם ילדי גן במהלך טקס לציון חג הפורים בבית כנסת.