"אין שום סיבה שהשייח׳ ראאד סלאח, איימן עודה, באסל גטאס או חנין זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל", כך כתב הבוקר (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. עם הגעתו היום לישראל של ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לענייני משא ומתן בינלאומי, ליברמן אף התייחס לנושא המדיני. 



לדבריו, הדרך היחידה לשלום היא חילופי שטחים ואוכלוסיות: "בפתחו של ניסיון חדש להתניע מו״מ מדיני בין ישראל לפלסטינים כדאי להפיק לקחים מן העבר והלקח הראשון הוא שכל ניסיון לפתור את הסוגיה הפלסטינית על בסיס שטחים תמורת שלום נועד לכישלון מראש. הדרך היחידה להגיע להסדר בר-קיימא היא חילופי שטחים ואוכלוסיות כחלק מהסדר אזורי כולל". 
 
"לא ייתכן שתוקם מדינה פלסטינית הומוגנית, ללא יהודי אחד - 100% פלסטינים, ושלעומת זאת ישראל תהיה מדינה דו-לאומית עם 22% פלסטינים. אין שום סיבה שהשייח׳ ראאד סלאח, איימן עודה, באסל גטאס או חנין זועבי ימשיכו להיות אזרחי ישראל", הוסיף ליברמן. 

"אין מקום למהגרים גזענים בזויים" 

חברי הכנסת הערבים לא נותרו אדישים לדברי ליברמן והגיבו בחריפות. ח״כ באסל גטאס אמר: ״אין ספק שליברמן המהגר ממולדובה אינו מבין מה זה מולדת ומה זה עם ילידי בארצו. בכל הסדר עתידי אפשרי אין מקום למתנחלים גוזלי אדמות במדינה פלסטינית וכאן ואין מקום למהגרים גזענים בזויים בדמות איווט, הפלסטינים שחיים כיום בישראל הם בעלי המקום וליברמן הוא אורח חולף". 

"אורח חולף". גטאס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"אורח חולף". גטאס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ח"כ יוסף ג'בארין אמר: "ליברמן לא מפספס שום הזדמנות להמשיך את מסע ההסתה והדה לגיטמציה שלו נגד הציבור הערבי ונגד הנהגתו. בדרך הוא מפגין גם הרבה בורות בהשוואה שהוא עושה בינינו לבין המתנחלים. האזרחים הערבים קיבלו את אזרחותם בישראל לא בחסד אלא בזכות העובדה שהם מתגוררים במולדתם. בערבית המלה אזרחות ״מוואטנה״ נגזרת מהמלה מולדת - ״ואטן״. זאת בניגוד מוחלט למתנחלים בגדה המערבית ששוהים שם באופן בלתי חוקי על אדמות שהם גזלו בכוח מבעליהם הפלסטינים". 
 
ג׳בארין הוסיף: ״הלכה למעשה, ליברמן קורא לביצוע טרנספר, שהוא פשע מלחמה. גורלם של פושעי מלחמה יהיה בבית הדין הבינלאומי בהאג״.

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף את ליברמן: "בממשלת הימין הקיצוני של נתניהו, מי שמתיימר להיות המבוגר האחראי והשפוי הוא זה שמציע טרנספר בכוח של אוכלוסייה אזרחית. ממשלת המתנחלים יודעת שלמיעוט הערבי יהיה חלק מכריע במערכה להחלפת השלטון, ולכן הם עסוקים באובססיביות באיומים לגרש אותנו מהאזרחות". 
 
עודה הוסיף כי "על אפו וחמתו של ליברמן ושל שאר מטורפי הימין, הרשימה המשותפת תמשיך לגדול ולהתחזק בבחירות הבאות עד שיהיה לנו משקל קריטי בהפלתם מהשלטון". 
 
בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ייצא השבוע לביקור עבודה מדיני בארה"ב. זאת, על רקע הקולות הנשמעים לאחרונה בארה"ב להפסיק את התמיכה במועצת זכויות האדם של האו"ם והפסקת המימון לארגון, לפיד ייפגש עם גורמים בכירים מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית כדי לרתום אותם למאבק. כמו כן ייפגש במהלך הביקור עם יו"ר וועדת ההקצאות של  ועדת החוץ בסנאט, הסנטור לינדזי גרהאם,  יושבי הראש הדמוקרטים והרפובליקנים של השדולה הפרו ישראלית בקונגרס, ראשי תת הוועדה למזה"ת בקונגרס, וגורמים בכירים נוספים בקונגרס ובסנאט.
 
כחלק מהובלת המאבק, ייפגש לפיד במהלך הביקור, עם שורה של בכירים במכוני המחקר המרכזיים בארה"ב, מנהיגים פוליטיים של הקהילות פרו ישראליות ויערוך סבב ראיונות לתקשורת האמריקאית על מנת להציג להם הנתונים והעובדות שמוכיחים כי מועצת זכויות האדם של האו"ם הפכה לארגון מוטה באופן מובהק נגד ישראל.