פעיל הימין הרדיקלי, אבגידור אסקין, הזכור בשל טקס "פולסא דנורא" שעשה לראש הממשלה יצחק רבין, חודש לפני הירצחו בנובמבר 1995, העלה היום פוסט וידיאו בפייסבוק שבו אמר כי "אותם שלושת הכדורים לא רק שהצילו את רמת הגולן, את חברון ואת הישובים שהיום בשליטתנו אלא שינו גם את פני העולם".

"חג פורים מבטא את הרעיון המרכזי של 'ונהפוך הוא'", מסביר אסקין. לדבריו הרעיון הזה הגלום בחג הפורים התממש לנגד עינינו בעקבות ההתנקשות ברבין. 
לדבריו "רצח רבין שינה את פני העולם. ההתנקשות הקטלנית בו הייתה היום השחור בשלטון קלינטון ושבעצם רציחת רבין גרמה לבלימת תהליכים שקלינטון הוביל. תעיינו בדבריו. הוא אומר שאותן תופעות של לאומנות וברקזיט וטראמפ ונתניהו ופוטין, שכל אלה הם בעצם לא היו מתרחשים לולא נבלם תהליך אוסלו הארור. לולא סולק מכסאו יצחק רבין". 

"הרצח הציל את העולם". רבין. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
"הרצח הציל את העולם". רבין. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"אם הייתי אומר לפני עשרים שנה שלא רק שבאנו להגן על אי אלא על כל העולם מפני אותו נגע ליברלי ששמו ערב רב היו אומרים הסתה. בפורים צריך לומר את האמת. אותם שלושת הכדורים לא רק שהצילו את רמת הגולן, את חברון את הישובים שהיום נמצאים עדיין בתוך שטח שאנו שולטים בו".

"היינו שמחים אם רבין היה פשוט מתפטר" 
" זה שעם ישראל אמר לא לתהליך הזה. הלאו הישראלי, ואת זה אומר קלינטון, שינה את פני העולם. זה שיש ברקזיט, זה שיש היום ידידים בבית הלבן, זה שיש שיח פורה עם הנשיא פוטין, כל הדברים החיובים שאנו רואים היום זה בא עקב ד' בנובמבר 1995 (יום ההתנקשות ברבין א.ב.)". 
הוא הזכיר בשיחתו כיצד הוא ואלפים אחרים עמדו ליד משרד ראש הממשלה וזעקו "בדם ואש את רבין נגרש. האנשים האלה יצרו את האווירה שיגאל אמיר היה חוד החנית וחלק בלתי נפרד ממנה. איש לא מתכוון לדבר על זה שעצם הירי היה צריך להיות פתרון. כולנו היינו שמחים כולל עמיר אם רבין פשוט היה מתפטר". 
 
"איש לא מהרהר על משהו כזה כלפי בנימין נתניהו", הרגיע אסקין. "אנו דנים מה שהיה אז שזה משהו רחוק לפני 22 שנים. האירועים כל כך עומסים את יחידת הזמן היחסית בעת הזאת שאנו בקושי מצליחים לתפוס את המציאות כיצד הלאו הישראלי שינה את פני העולם".
אסקין הוא כיום עיתונאי הכותב למספר כלי תקשורת חשובים ברוסיה ומופיע בפאנלים שונים בערוצי טלווזיה ברוסיה.