ירדן תארח פסגה ישראלית-אמריקאית-פלסטינית במאי הקרוב. כך דווח היום (שלישי) בכלי תקשורת בירדן. בדיווח באתר "אלחיאת" הירדני נאמר, כי בפסגה אמורים לדון בקווים הכלליים לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. על פי הערכות, ירדן תארח בכירים מכל הצדדים הנוגעים בדבר, כדי לדון בחידוש תהליך השלום עם קביעת "לוחות זמנים".
בתוך כך, אבו מאזן אמור להיוועד בחודש הבא עם הנשיא האמריקאי בבית הלבן. מקורות פלסטינים מסרו, כי במסגרת הפגישה יציע טראמפ את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, וכן הקפאת הבניה בהתנחלויות. בנוסף, דווח כי טראמפ יבטיח לאבו מאזן לא להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. 

שלשום אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע מחויבות לפתרון שתי המדינות בשיחת הטלפון שהשניים קיימו בסוף השבוע.

הבנייה תוקפא? צילום: קובי גדעון, פלאש 90
הבנייה תוקפא? צילום: קובי גדעון, פלאש 90
 
 
"שוחחתי ביום שישי עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, ואנו מעריכים את היוזמה הזאת שלו", אמר אבו מאזן. "הנשיא הבטיח את מחויבותו המלאה לשלום ופתרון שתי המדינות, ואנו הדגשנו את עמדתנו הקבועה, שאנו בעד שלום על בסיס שתי מדינות לפי ההחלטות הבינלאומיות, וכי אנחנו חלק מהלגיטימיות הבינלאומיות. עמדנו על כך שאנו נגד הטרור והקיצוניות, עמדה המבוססת על ערכינו והאמון הדתי והלאומי שלנו, וכן הדגשתי את הצורך לשמור על האינטרסים של העם והאומה". 
 
כזכור, במסיבת עיתונאים משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא האמריקאי אמר טראמפ כי "לא איכפת לו" אם הפיתרון לסכסוך יהיה של שתי מדינות או של מדינה אחת, אך שהוא מעוניין מאוד להביא פיתרון לסכסוך. "אני אוהב את שני הפתרונות, את מה ששני הצדדים יסכימו עליו", אמר טראמפ.