ועדת הכנסת תתכנס מחר כדי לדון בדרישת סיעת ישראל ביתנו להכריז על חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס כעל פורשת, מהלך שעשוי להשפיע על המשך הקריירה הפוליטית של ח"כ אבקסיס. בפנייה שהגיש יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב לוועדת הכנסת נאמר כי "אין חולק ולמצער אין מקום למחלוקת שחה"כ אורלי לוי אבקסיס פרשה מסיעת ישראל ביתנו. למרות שהדברים ברורים, הוצהרו מעל כל בימה אפשרית ומיושמים הלכה למעשה יום יום בחיי הכנסת, בכל זאת לא מצאה ח"כ אורלי לוי אבקסיס לעשות את הדבר הציבורי הנכון ולנקוט את ההליך הזה בעצמה ולכל הפחות להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה שמטעמה נבחרה".

לדבריו הסיבה לכך שישראל ביתנו המתינה עד כה עם הגשת הבקשה היא שעל פי פרשנותו של היועץ המשפטי לכנסת יש צורך להביא בפני הועדה מסה קריטית של נתונים אשר יצדיקו את ההחלטה. מסה כזו נבנית רק בחלוף הזמן.

עוד מציין ח"כ אילטוב כי ח"כ לוי אבקסיס הודיעה ברבים על פרישתה מישראל ביתנו בהודעה פומבית ורועמת ובסטטוס באתר הפייסבוק שלה ב-19 במאי 2016. היא כתבה אז כי היא עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמלך בו היא נוקטת עלול להוות לה למכשול בפעילותה הפרלמנטרית.

 די לאושש את הבקשה להכריז עליה כפורשת תיעדו בישראל ביתנו 177 הצבעות שבהן הצביעה חברת הכנסת בניגוד לעמדת הסיעה.

הכרזה על ח"כ אורלי לוי אבקסיס כעל מי שפרשה מסיעתה תהפוך אותה לסיעת יחיד אך היא לא תוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת רשימה המיוצגת בכנסת הנוכחית אלא רק ברשימה חדשה או במפלגה שהיא עצמה תקים.