המריבות בקואליציה עולה שלב: ניסיונו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן להדיח את חברי מפלגתויואב קיש,שרן השכל ויהודה גליק בעקבות הפרת המשמעת הקואליציונית בהצבעות המליאה נמשך. הבוקר (רביעי)  מתח ביטן ביקורת חריפה על התנהלות השלושה ובעיקר על ח"כ קיש, כשטען בראיון לגל"צ כי פעילותו נגועה במניעים אישיים וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו. אחריו עלה לשידור ח"כ קיש עצמו והשיב אש כשאמר כי "הטירוף של ביטן לא יכול להמשיך".



כזכור, ביטן הורה לוועדת הכנסת, שקיש בראשה, להחליף את השלושה ולבטל את חברותם בוועדות השונות, ואף הודיע להם כי הצעות החוק שיזמו ועברו בקריאה טרומית לא יקודמו במליאה. בראיון טען ביטן כי חברי הכנסת קיש, השכל וגליק מתנהלים באופן עצמאי מידי: "הבעיה עם קיש היא שהוא לא יודע לעבוד בצוות, וצריך לדאוג שהוא לא יתרגז ולא יכעס. הוא יודע שקשה להדיח אותו ושזה כמעט בלתי אפשרי, אבל הגיע הזמן שילך הביתה".



"גם גליק עושה מה שהוא רוצה, הוא הודיע לי שהוא לא חלק מהקואליציה. שרן השכל גם לא מצביעה (עם הקואליציה). אין ברירה במצב כזה אלא להשליט סדר וקיש מנסה למנוע את זה בגלל עניינים אישיים", המשיך ביטן. לאחר מכן דרש יו"ר הקואליציה את התערבות ראש הממשלה: "אין מצב שנתניהו לא יגבה אותי, אני עושה את זה בשבילו ולמען הליכוד, ומה שצריך לעשות זה להגיד לקיש - לך הביתה". 



בנימין נתניהו ודוד ביטן. צילום: פלאש 90



קיש תוקף חזרה: "ביטן עובד בשביל המצלמות"


לאחר מכן עלה לשידור ח"כ קיש וסיפר על שאירע: "אין לזה שום קשר לקרדיט. ועדת הכנסת עובדת כרגיל, רק חזרנו מפורים. קיבלתי אתמול ארבעה מכתבי הדחה שונים, אם הייתי להולך לפי הבקשות שלו רק הוא היה נשאר ח"כ". בהמשך תקף את התנהלות ביטן כשאמר: "יש בעיה אמיתית בקואליציה וכואב לי הלב על מה שקורה לביטן, התפקיד קשה לו. חוק V15 למשל מתקדם בכל הכוח, מי שפוגע בו זה ביטן, האשמה היא עליו. ועדת הכנסת עובדת כרגיל וביטן עושה דברים בשביל המצלמות". 



"התפקיד שלי זה לעשות איזונים ובלמים בקואליציה גם לא הסכמתי לפטר את ח"כ זוהר כשפי שדרשו ממני. ביטן צריך סגנון אחר, היו ראשי קואליציה אחרים והדברים האלה לא קרו. אמרתי לראש הממשלה - אם אתה רוצה אפטר את כולם ואתפטר בעצמי, אבל הטירוף של ביטן לא יכול להמשיך", הדגיש.



לסיום הוסיף ח"כ קיש כי הפעולות שמבקש לבצע ביטן עלולות לגרום נזק כבד לקואליציה: "הוא צריך כוח להעניש אבל זה עניין של פרופורציה. ביטן מאבד את זה ואני אדאג לסדר. הוא לא יכול לפעול על דעת עצמו".